• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

Nu tar jag en sista promenad med vovven, sedan går jag och lägger mig. Har blir det ju inga barn gjorda

• Ninnnis

Woohoo, nu börjar det hända grejer!

Vattnet gick för en timme sedan och värkarna tilltar. Jag har duschat, rakat benen och fönat håret. Nu ligger jag i soffan med vovven bredvid och kollar på tv. Maken försöker sova lite till.

Helise, jag tror du får rätt!  

• Ninnnis

Knappt 5 minuter mellan värkarna nu, enligt värktimer-appen Än så länge känns det ok med profylaxandning, har suttit på pilatesbollen samt använt vetevärmaren. Ska testa TENS strax tänkte jag.

Maken har ätit frukost och tar en dusch. Jag åt fiskwallenbergare och gräddtårta som vi fick med oss från 2-årskalaset. Det gäller att passa på

*andas genom en värk*

Vovven kan lämnas på dagis/pensionat kl. halv åtta, så planen är att åtminstone vänta tills dess. Annars får svägerskan lämna honom. Återkommer.

• Hvidbrud

Iiiiiiihhhh!!! Oj oj oj oj vad spännande! Tror han är här innan tolv! Ands på, fina ninnis! LYCKA TILL!
    Har du pratat med förlossningen? (antibiotika vid tidig vattenavgång?) Vilket sjukhus blir det? Åh, han är snart här!

• Ninnnis

Jag pratade med förlossningen kl.03.30, och nu igen alldeles nyss. Maken är och lämnar vovven, sedan åker vi till Ystad. 4-5 minuter mellan värkarna, men de vill göra en undersökning pga vattenavgång.

Håll gärna en tumme för oss!  

• Daa

Ååååoooj! Så spännande! *hoppar jämfota och klappar händer av förtjusning*

Lycka till nu, finaste Ninnis! *hjälper till med andningen*

Underbaraste Mini, vi längtar så efter dig.

• Daa

Tummar hålls hårt! *bubbligt och glatt nervös*

(Hur ska man få något vettigt gjort idag? )

• lanovia 08

Oh här händer det grejer. Lycka till nu Ninnis snart har ni Mini hos er.

• Hvidbrud

Ja, hur ska man få något gjort? Jag kommer att sitta och uppdatera telefonen konstant! Iiiihhh!

• ingenjörsbruden

Ohhhh så spännande! Håller tummar o tår för att allt går som en dans för Mini, Ninnis o herr ninnis osså!

KRRRRAAAAAAM!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård