• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Heloise

Ohh lanovia nu vet jag med, fast jag reagerade nog över det den första gången jag läste det Spännande!

• lanovia 08

Heloise du suger inte, du är bäst! Vad reagerade du på första gånge.? De som gissat vet inte o kommer nog inte få veta heller.

• lanovia 08

Mina svärisar är på besök. Trvligt men jag blev tvungen att gå på toa för att pausa fån svärmors parfym. Får ont i huvudet o blir illamåeende.

• lanovia 08

Ninnis väntar med spänning. Låter klokt att inte åka till Blekinge.

• Heloise
    lanovia 08 skrev 2011-07-02 14:05:10 följande:
    Heloise du suger inte, du är bäst! Vad reagerade du på första gånge.? De som gissat vet inte o kommer nog inte få veta heller.
    Att jag tänkte att det där ser ju ut som en ***** och så hade någon gissat samma som jag tänkt
  • Heloise

Fast lanovia jag kan inte se sånt alls, jag såg inte ens vad som var Elise och vad som var fostervatten och fett

• Ninnnis
    passionsblomman skrev 2011-07-02 13:17:17 följande:

Varför vill förresten ena katten helst äta hundens mat, och hunden kastar sig över katternas? Dumma djur. Nåja. Eftersom de annars käkar bajs och kadaver, lär det väl inte skita sig pga några foderkulor fel här och där

• Ninnnis
    Heloise skrev 2011-07-02 14:17:54 följande:
    Fast lanovia jag kan inte se sånt alls, jag såg inte ens vad som var Elise och vad som var fostervatten och fett
  • Ninnnis

Heloise, du suger inte! Du gör så gott du kan och är den bästa mamma Elise någonsin kunde ha. *kramar*

Har de baddräkter på ikea förresten?

Lanovia, jobbigt med svärmors parfym. Sitter du fortfarande på toa och skriver?

Här är det också jättekvavt och klibbigt. Det blir ju inte svalare av att vovven propsar på att ligga på mina ben heller. Men det är mysigt  

• Ninnnis
    lanovia 08 skrev 2011-07-02 08:42:22 följande:
    Appropå förlossning så frågade maken mig här om dagen om jag behöver aurora denna gång. Ärligt talat vet jag inte för jag har börjat märka av viss rädsla igen, vilket stör mig då jag tyckte E var lätt att få ut. Varför då bli rädd nu? Vet ju vad det handlar om denna gång.
    Ta hjälp av aurora om du känner oro. Även om det säkert kommer att gå lika bra den här gången så tycker jag du ska ta emot dem hjälp som finns, om du behöver.
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård