• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Äh, vad fasen. De som gissat på fejjan vet nu, för svärfar hade inte fattat att vi bara berättade för dem. Suck! Det här är en av anledningarna till att jag inte ens visste om vi ville berätta för päronen. Vi var nyfikna o ville veta men jag vill inte att andra skall veta. Får se om ens våra syskon får veta. Det är som svärmor säger; tills den är född spelar kön ingen roll bara att den är välskapt och frisk.

• lanovia 08

Ninnis känner jag att jag verkligen behöver aurorahjälp så kommer jag ta det. Är bara tveksam till om om det kommer ge något denna gång. Vi får se när det närmar sig lite till. Får jag fullständig panik som sist kommer jag ta hjälp.

• lanovia 08
    Till Heloise kommentar om fostervatten o fett. Underbar!
  • lanovia 08

Äh skrev ett långt inlägg om att sitta på toa o skriva o svärisar. Men det försvann Orkar inte dkriva om.

• Heloise
    lanovia 08 skrev 2011-07-02 19:46:39 följande:
    Äh, vad fasen. De som gissat på fejjan vet nu, för svärfar hade inte fattat att vi bara berättade för dem. Suck! Det här är en av anledningarna till att jag inte ens visste om vi ville berätta för päronen. Vi var nyfikna o ville veta men jag vill inte att andra skall veta. Får se om ens våra syskon får veta. Det är som svärmor säger; tills den är född spelar kön ingen roll bara att den är välskapt och frisk.
    Lanovia: så kände vi också och vi berättade faktiskt inte för någon förutom er här på bt. Inte för att det egentligen skulle göra nått, men vi ville inte få massa könsbestämda kläder/leksaker/ whatever's. Men nu sket det ju sig kungligt för oss eftersom hon blev vräkt och sen låg på neo i evigheter. Då hann ju alla shoppa på sig tjejsaker. Resultat: vi har hur mkt kläder som helst och det är knappt ett enda plagg som inte är rosa eller blommigt eller puttenuttigt. Nog för att killar kan ha rosa, men jag GILLAR inte rosa! Då har jag hellre "killiga" kläder till Elise. Men hon har bara flickigt.
  • Heloise
    Ninnnis skrev 2011-07-02 15:18:54 följande:
    Heloise, du suger inte! Du gör så gott du kan och är den bästa mamma Elise någonsin kunde ha. *kramar*

Har de baddräkter på ikea förresten?

Lanovia, jobbigt med svärmors parfym. Sitter du fortfarande på toa och skriver?

Här är det också jättekvavt och klibbigt. Det blir ju inte svalare av att vovven propsar på att ligga på mina ben heller. Men det är mysigt  
    Visste du inte det nInnis? Det heter mer typ stor säck till fet kvinna på IKEA

Nej det vart inge IKEA utan mer en tripp till köpcentrat som ligger bredvid IKEA. Ingen baddräkt men shorts blev det.
  • Heloise
    Heloise skrev 2011-07-02 21:20:19 följande:

Nej det vart inge IKEA utan mer en tripp till köpcentrat som ligger bredvid IKEA. Ingen baddräkt men shorts blev det.
    Finns i 3 delar och monteras ganska snabbt ihopmed en sådan där mask-nyckel

Hmm ibland är jag faktiskt jättekul hahahaha
  • Ninnnis
    Heloise skrev 2011-07-02 21:20:19 följande:
    Är det de där blå man kan ha som tvättpåse?
  • Ninnnis
    lanovia 08 skrev 2011-07-02 19:46:39 följande:
    Mäh! Tråkigt att ni inte själv fick bestämma vem som skulle veta det 
  • Ninnnis

Jäklar i min låda vad det regnar, åskar och blixtrar! Jag tycker egentligen det är ganska mysigt, men hunden är livrädd så det känns inte så kul. Stackars liten Hjärta

Mini har bökat som tusan idag, jag trodde de brukar vara lite lugnare innan det sätter igång? Det kanske inte är dags riktigt än. Fast å andra sidan känns det ungefär som att han försöker ta sig ut

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård