• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Oh vad roligt med spam från Blommis. Din sons stora hjärta gör mig rörd och glad. Fler av honom skulle behövas i denna värld. T.ex så kanske vuxna människor då skulle ha vett att släppa barn över vägen även on det inte finns ett övergångsställe. Morrar. Ler lite åt Truls som vill ha möss till middag.

• lanovia 08

Hvidis duktig E är som gått på pottan.

• lanovia 08

Heloise besök kan vara nog så tröttsamt även om det är roligt.

• lanovia 08

Villemoa hur klara sig Moa utan napparna?

• passionsblomman

Såg ni Rapport? Olyckan som orsakade den där trafiken här, var nyss med! Det dog visst någon! Ett helt hus gick i luften!

Min sambo är nu ännu surare att han inte fick rycka ut och dra brandslangar.

Lanovia, Truls kommer att äta ihjäl sig på något jag aldrig hann se vad det var! Han är för liten för att sluka möss och annat otyg! Jag menar, en labbe märker ju knappt om den svalde en sork eller två,    men Truls lilla mage...DUMMA hund!!! Jag tvivlar på att det går att lära honom av med det där.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fru E

Blommis-mäh vilka människor! Att inte låta barn komma över vägen, speciellt när ena filen redan stannat *hmmpf*

Klippa gräs ja..........här är det makens jobb men konstigt nog blir det nästan alltid jag som gör det ......tyckte annars han kunde ta gräset och dammen för att lämna resten av djungeln till mig men går sådär att få det gjort utan lite tjat

Lanovia-grattis till lyckad titt av den lill*

• lanovia 08

För er som är nyfikna på bebisens ev kön, dvs om BM och vi såg rätt, kolla på kommentarerna till bilden på FB bland de 10 sista är det en som skrivit en gissning och den är korrekt.

• Fru E

Blommis-våra taxar åt med det ena och andra men led inga skador, visst blev det veterinärbesök efter inmundigande av råttgift tex. Men de är så otroligt snabba med att sluka det de vill ha!

• lanovia 08

Usch Blommis hemskt med dödsfall. Det är sant Truls är liten. Hoppas innerligt att han inte lyckad svälja något för stot någon dagn Dessa hundar är för dumma för sitt eget bästa. Vår uppfödare berättade om två labbaf som delade på en 18 kg påse mat när han lämnat dem en sväng. Att deras magar inte sprack...

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård