• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Leksi
    lanovia 08 skrev 2011-07-01 20:25:22 följande:
    Nu sover äntligen skruttan så jag skall gå o se om det finns godis till mig.
    Jag hittade en hel mjuk pepparkaka som jag åt upp... Slurp! Nu är det bäst jag går och borstar tänderna meddetsamma så det inte slinker ner något mer. Tungan ute

Hittade du något gott?
  • Leksi
    Ninnnis skrev 2011-07-01 11:52:55 följande:
    Leksi, vad fint det såg ut i stugan (såg bilden på FB). Riktig sommaridyll
    Nä, nu blandar du nog ihop mig med någon annan? Jag har inte lagt ut några bilder där... Om ingen kapat mitt konto förstås men... hm.
  • Villemoa
    Leksi skrev 2011-07-01 21:57:08 följande:
    Nä, nu blandar du nog ihop mig med någon annan? Jag har inte lagt ut några bilder där... Om ingen kapat mitt konto förstås men... hm.
    Ja, jag undrade också vilka bilder det var för jag har då inte sett några....
  • passionsblomman

Hå håå! Nu vet jag vilken sort det är. Hihi! NalleBabyNalle Tack Villemoa!

Nilecity ja, själv var jag ute med hunden och skulle bara kissa honom, men nu regnar det, så då kom alla sniglarna fram...Demon

Olyckan är ju helt sanslös. Tänk om man åkt där alldles då! Tänk om det varit ett hus precis där ungarna har fotbollsskolan.. tänk om...

FY vilken tur att det ändå "bara" verkar vara en person det handlar om! En sådan smäll mer centralt...

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Ninnnis
    Leksi skrev 2011-07-01 21:57:08 följande:
    Förlåt, det var nog Andbeyond som lade ut en bild med vatten och en farkost... Sorry! *skyller på gravidhjärna*
  • Ninnnis
    Leksi skrev 2011-07-01 21:52:01 följande:
    Blomman, jag kan bara säga att den dag min A gör något som din son gjorde på fotbollsskolan kommer jag känna mig lyckad som förälder. Är det inte dit vi alla strävar? Att barnen ska bli medkännande, generösa och snälla mot sina medmänniskor? Än så länge över vi på att inte dra i håret eller nypas, att "klappa fint" och allt det där men jag hoppas att A blir som din fina fina blompojke!
    Bra skrivet! Håller med till fullo.
  • passionsblomman
    Leksi skrev 2011-07-01 21:52:01 följande:
    Blomman, jag kan bara säga att den dag min A gör något som din son gjorde på fotbollsskolan kommer jag känna mig lyckad som förälder. Är det inte dit vi alla strävar? Att barnen ska bli medkännande, generösa och snälla mot sina medmänniskor? Än så länge över vi på att inte dra i håret eller nypas, att "klappa fint" och allt det där men jag hoppas att A blir som din fina fina blompojke!
    gulledej Leksi!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Villemoa
    Ninnnis skrev 2011-07-01 23:27:43 följande:
    Oups, där kom slemproppen...
    Men herreminje vad  SPÄNNANDE!! Ja alltså, det är inget spännande med slemmet i själva proppen men att den har gått....

Nu kan ju slemproppen gå och det kan ändå vara flera dagar/veckor innan bebisen behagar komma men jag tror Mini kommer snabbare än så! Kan han vara en liten filur att han är hos er imorgon kväll eller rentav på BF Jag tror nog att mitt tippade datum (7:e) spricker och det baserar jag på att du haft lite känningar de senaste dagarna och med tanke på att du inte känt nånting förrän nu. Så spännande så det inte är klokt!!

Men, vem meddelar du när ni åker in? För meddela nån det måste du ju!!
  • Villemoa
    passionsblomman skrev 2011-07-01 22:29:51 följande:
    Hå håå! Nu vet jag vilken sort det är. Hihi! NalleBabyNalle Tack Villemoa!
    Så lite!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård