• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Ninnis ta det lugnt med sammandragningarna du skall ha dem tills på tisdag.

• Villemoa

Gillar också PoP och Villervalla fast jag tycker att de är ganska dyra och köper sällan kläder därifrån. Fast alla ytterkläder köper vi från PoP för de är verkligen i superkvalitet!

• Heloise
    Villemoa skrev 2011-07-03 20:01:06 följande:
    Gillar också PoP och Villervalla fast jag tycker att de är ganska dyra och köper sällan kläder därifrån. Fast alla ytterkläder köper vi från PoP för de är verkligen i superkvalitet!
    Jag har bara handlat på rea, sprang på en bra rea på en butik med villervalla-grejjer 70% på super mkt, så jag köpte lite olika kläder i olika stl. Likaså med POP annars funkar tradera bra för det
  • lanovia 08

Nu är mina brorsbarn här i stugan. Mysigt att vara med dem. Men det blir full rulle ned tre barn. Vi var på stranden idag o var rätt nöjda med o vara 3 vuxna som kunde hjälpas åt.

• lanovia 08

Gillar Cubus kläder också. Inte så dyrt och lite annan än rosa. Sedan handlar vi inte mycket kläde då vi ärvt massor. Blir mer för att det är kul o köpa något själva.

• Villemoa
    Heloise skrev 2011-07-03 20:03:29 följande:
    Jag har bara handlat på rea, sprang på en bra rea på en butik med villervalla-grejjer 70% på super mkt, så jag köpte lite olika kläder i olika stl. Likaså med POP annars funkar tradera bra för det
    Reor är bra! Då brukar jag också köpa lite PoP   Me&I gillar jag också, nu var det längesen jag var på ett Me&I-party dock.
  • Villemoa

Nu ska vi titta på film, vilken vet vi inte än men det var länge sen vi bara hängde i soffan vi två. Maken har jobbat fruktansvärt mycket under våren men nu har han äntligen semester!

Fortsatt trevlig söndagskväll önskar jag er alla!

• Heloise

Elise och jag går och chillar i soffan framför Harry potter den näst sista.

• Leksi
    Ninnnis skrev 2011-07-03 18:45:47 följande:
    Nu har jag varit på kalas samt promenerat en timme med vovven. Jag har iallafall lyckats få igång lite sammandragningar
    Gud så spännande det är!! Förvånad Blir helt nervös själv...
    Den 4 juli, är inte det typ USAs nationaldag? Och en film..? Bra datum att födas på tycker jag!
    Tänk att din gudsons lillebror redan är 2 år, jag minns så väl när han föddes, det är ju inte klokt att det är två år sedan!
  • Leksi

Heloise, jag tycker också menyn låter supersmarrig! Men vad är Pimms? Och kalasväder har ni ju beställt också, kan ju inte bli annat än bra! Har ni bestämt program & låtar och allting sådant också? När A döptes i augusti förra året var det 28 grader varmt, det var lite för bra väder.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård