• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Villemoa

Men åååååhh så spännande!!! Heja Ninnis, heja Mini!! Undrar om han har kommit än? Ingen som fått nåt sms eller så? *håller andan så spännande det är*

• lanovia 08

Men så tyst det är från Ninnis. Blir det långdraget kanske? Inget här o inget svar på förmiddagens sms. Vilö inte höra av mig igen. Det är ju främst deras stund detta.

• Villemoa

Hon ligger säkert och snusar Mini nu och hör sen av sig senare Hoppas hon gör det så det inte blir alltför långdraget!

• passionsblomman

Vare sig EA eller jag har heller hört ngt mer, vi har också messat. Man vill ju ite total-bomba dem, det är ju antagligen en rad andra som också undrar. Jag hoppas de stängt av eller lagt undan telefonen, så den inte stör iallafall.

HOPPAS nu att allt går som det ska, och att det är för att de är i stunden vi inte hör något.
    Jag är så nyfiken och spänd så jag smäller av! *biter på naglarna*

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Villemoa

Tittar in för att se om det finns några nyheter från Ninnis men icke! *är så nervös så jag vet inte vad*

Hoppas, hoppas att allt går som det ska!!

• Heloise

Kikar in med täta mellanrum, väntar spänt och biter på naglarna! Hoppas allt går/gått bra!

Eftersom vi alla hänger här ltie titt som tätt och uppdaterar så kanske jag kan få be om er uppmärksamhet.

Jag( vi men panzer skiter i vilket ) har ett problem. Elise är ju som vi alla vet svag i bål/nacke, hon kan hålla huvudet själv nu men orkar inte alls speciellt länge och måste ha en bra sittvagn. Vi har en härligt gungig emmaljunga just nu, men det sitter hon helt kasst i och vi behöver således köpa en ny.

Den ska ha följande funktioner

*liten, nätt och smidig.
    *ergonomisk sits.
    *bakåt och framåtvänd.
    *helst fullt liggläge, men liggläge funkar det med( ex brio go).

Förnärvande är brio sing, brio go, bugaboo( fast egentligen för dyr), akta graco symbio, britax b-smart, crescent diva och britax b-dual med i startlistan.

Någon som kan råda mig?

• Villemoa

Sorry Heloise men jag kan tyvärr inte bistå i barnvagnsfrågan Vi har ju en Emmaljunga City Cross och så syskonvagnen Baby Travel Dublin. Vet inget om de vagnar du nämner. Hoppas nån annan kan hjälpa till!

• Leksi

Åh, inga nyheter från familjen Ninnis? Gud vad nervöst det är när man inte vet hur det går. Tänkte komma i säng i tid idag (läs nu) så jag får ge mig till tåls ända till imorgon. Hoppas hoppas hoppas allt går/har gått bra!

Heloise, tyvärr kan jag heller inte komma med råd. Vi har en Brio Race och den faller på att den inte är vändbar.

• passionsblomman
    H U R ska man kunna gå och lägg sig utan att veta om Ninnis och Mini är OK?

Nu börjar jag nojja. Det är ju ingen liten sak att födas eller föda. Det ska gå bra och bra för två. Jag vill veta veta veta!!!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård