• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

Jädrar vad jag missade tangenter där, när jag skrev som attan för att skynda mig och uppdatera!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • lanovia 08

Det är svårt att inte bli lite extrax rörd nu när Mini är här. Tänk så många försök, så mycket längtan och förtvivlan som ligger bakom detta underverk. Och nu är han här på vår jord och lyser upp världen så som bara de små kan.

• lanovia 08

Två gånger nu har jag skrivit långa inlägg som bara försvunnit. Blir tokig!

• lanovia 08

Skall vila nu. Maken och pappa är vid lekplatsen med barnen. Mamma har fullt upp med sina "måsten". Som att dammsuga gör det imorgon säger jag när barnen åkt o det är mindre stoj. Men men bara att låta henne hållas.

• lanovia 08

Jag mår annars mycket bättre o är piggare än vad jag var för några veckor sedan. Vilket jag är tacksam för. Har nått de där sköna veckorna på mitten.

• lanovia 08

Blommis läste ditt underbart fina inlägg i andra tråden. Gör ont i mig att tänka på all orättvis vissa här drabbas av. Önskar det inte behövde vara så, ni underbara fina människor.

• lanovia 08

Heloise klart du inte vill byta ut din dotter mot någon annan. Men det är ju DIN dotter som du älskar så innerligt så inte konstigt att det är jobbigt att tänka på hennes syndrom. Men tänk på svägerskans ord hon är perfekt precos som hon är o jag tror hon kommer få ett kanon liv.

• Heloise

Det låter soma tt Ninnis fick den förlossning som hon önskat sig Underbart!Hjärta

Vi har numera blivit med ny vagn, en crescent diva, den är grisrosa och svart... jag som verkligen verkligen inte gillar rosa MEN det var helt ny, lappar och allt kvar. Ifrån en barnvagnsaffär( mao 2 års garanti etc) och den kostade 2700kr, hade vi velta ha en annan färg så kostar den 4799kr, jag KAN inte betala 2100kr MER för en lika vagn bara röd istf rosa. Det går inte mitt ekonomiska sinne sätter in. Inte heller vill jag köpa en begagnad grön/svart för samma pengu som är 2 år äldre och utan garanti. Så det blev en grisrosa och svart (svart sufflett, rosa sits/liggdel) och då fick man en lika grisrosa skötväska som kommer åka raka vägen ut på blocket

Man kan klä om basen för 1000kr, så då är den ändå 1100kr billigare än en lika vagn, samma årgång men i annan färg.

Så här ser den ut( inte den på bilderna men lika)Coolmen funderar på att pimpa den med en cool sittdyna i svart med vita döskallar på eller nått Tungan ute
  • Snorkfröken77

*smyger in*

Stort grattis till Ninnis med make! Och välkommen till världen Mini!

*smyger ut*

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård