• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Ojoj här händer det grejer! Ninnis är du hemma eller har ni åkt? Så spännande, snart har ni Mimi hos er. Börjar ana att min tippning på den 5e också går åt skogen.

• lanovia 08

Villemoa vad bra att du mailade Blommis, gjorde absolut ingenting.

• lanovia 08

Leksi hittade godispåsen som jag själv varit med o köpt.

• lanovia 08

Appropå förlossning så frågade maken mig här om dagen om jag behöver aurora denna gång. Ärligt talat vet jag inte för jag har börjat märka av viss rädsla igen, vilket stör mig då jag tyckte E var lätt att få ut. Varför då bli rädd nu? Vet ju vad det handlar om denna gång.

• passionsblomman

Ninnis! Wihiii, här börjar det närma sig på det mer konkreta planet. är det inte ballt när man faktiskt märker att precisexaktlikadant är inte allt nu längre? (jo jag vet att det kan ta flera dagar till och så, men något händer ju i varje fall)

Det vore typiskt dig att föda på BF förresten, du är så himla ordnad och välplanerad hela du.

Du måste messa när ni åker hör du det!!!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Ninnnis
    passionsblomman skrev 2011-07-02 09:42:46 följande:

Det vore typiskt dig att föda på BF förresten, du är så himla ordnad och välplanerad hela du.

Visst vore det! Min mamma sa att han borde komma idag eftersom jag alltid är ute i god tid

Jag kunde inte för mitt liv komma till ro och sova inatt. Jag låg och vred och vände mig till klockan 05, sen lyckades jag somna och sov till 11. Vovven var också orolig, jag vet inte om han kände av mina vibbar eller om det var något annat.

Nu äter vi bacon och äggröra. Vi kommer inte att åka till Blekinge utan ska slappa, titta på dam-vm och vänta på att det kanske kanske händer något.

*iihh*
  • passionsblomman

Vi ska också kolla på VM, men först måste vi kasta lite ved. Annars ryms det inte att tippa lasset som kommer imorgon. Huu vilket jobb vi har framför oss när all DEN veden har kommit.
    Jag och sonen har varit i köpingen och införskaffat present till flickan han ska på disco till ikväll, samt hundmat, då jag förfärat insåg att den ju var jätteslut igårkväll. Varför vill förresten ena katten helst äta hundens mat, och hunden kastar sig över katternas? Dumma djur. Nåja. Eftersom de annars käkar bajs och kadaver, lär det väl inte skita sig pga några foderkulor fel här och där.

Det är kvavt och kvalmigt som jag vet inte vad, så det lär ladda ur rejält snart. Hoppas jag. Efter matchen, så vi slipper stänga av pga åska.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Heloise

wow Ninnis nu är det nära jag står fast vid den 4e dvs på måndag

Här är det bra, fast Elise är förkyld och jag lyckades ge henne alvedon i fel strupe, blå bebis som hostade och vrålskrek i 10 min sen vart allt bra. Ibland suger jag vrekligen

Nu ska vi packa in oss och åka till IKEA, där ska vi inhandla ett stycke baddräkt till mig och nån jävla golfvagn till Panzer, den där golfen är jag redan  less på. Framför allt all skit man tydligen MÅSTE ha när man spelar golf. Min man som är en sådan  prylbög har inte kunnat hitta en bättre sport

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård