• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis
    Heloise skrev 2011-07-11 15:53:30 följande:
    Fick precis en underbar nyhet, ett kompispar till oss som är helt underbara väntar barn efter många missfall, blev så glad att jag grät en skvätt!
    Härligt! Hjärta
  • Soldemor

Heejsan! *vinkar lite diskret*

Skall försöka börja projekt ifattläsning - tar nog ett tag och med grav spamvarkning om jag skall kommentera något. Here we go!

• Soldemor
    Hvidbrud skrev 2011-06-23 22:52:27 följande:
    Soldemor: jag såg att du hade skeivit i tråden, det kunde jag se i mina favoriter, men när jag klickade på länken var där inget nytt inlägg. Jätte konstigt! Kanske dyker det upp senare...?
    Ja! Fika!
    Jag misstänker någon sorts komplottf från datorerna, spec den här minivarianten jag har hemma. Och ofta är det när jag skrivit lååånga inlägg som det händer! Morr!
  • Leksi

Oooh! Men GRATTIS Fru E! {#emotions_dlg.flower} Vad härligt med en valp!! *måste genast googla amstaff*

• lanovia 08

Grattis Fru E! Vad kul. Vill se en bild. Vad har det med saken att göra att ni försöker få barn? Helt ny valp och spädbarn skulle jag inte rekomendera men nu hinner ni ju ha hunden ett tag.

• lanovia 08

E vaknade för en timme sedan men mina päron är här så vi behövde inte gå upp. Bortskämda! Har varit bra att ha dem här de har hjälpt oss få undan lite skit o jobb vi inte fått gjort själva. Särskilt som jag inte kan bära för tungt nu. Vi har massa jord att skyffla på utsidan. Jag testade ta några tag igår, det gick bra. Men vet inte om det är dumt är rädd för att få ont i efterhand, typ lyckas förstöra fogarna.

• Ninnnis

Ta det lugnt, Lanovia!

Hvidis, hur gick det på efterkontrollen?

Fru E, hur går det med toaletträningen?

Vi har haft en lugn och skön dag med barnvagnspromenad och mys på terrassen. Nu ska vi grilla. Hoppas Mini sover en stund till så jag hinner äta.  

• Ninnnis

...och när jag tittade ner i knät möttes jag av värrldens finaste lilla öppna öga. Maten hinner nog bli kall idag också  Hjärta

• Hvidbrud

Ninnis: jag ammar och ätersamtidigt.... Tack, kontrollen gick bra! Godkänd! Ska bara fortsätta knipa och inväntar cellprovsvar. Nu: SYTYCD!!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård