• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Flamman skickar massa kramar och energi och energi till dig. Önskar jag kunde göra något för att underlätt livet för dig.

• lanovia 08

Andbeyond, trevligt att höra från dig. Även om det du har gått igenom /går igenom inte låter lika trevligt. Hoppas all skit går över snart. *kram*

• lanovia 08

Hvidis vi hade också en sådan urladdning att jag tänkte på Ronja igår. Men det behövdes nog nästan med tanke på hur gnälliga de små är.

• Soldemor

Buon Giorno!

Tillbaka från Italien och här är ju minst lika varmt och fuktigt och åskiigtt, hm...

Hade en tokrädd mini-mamdame under sängen inatt, som inte visste var hon skulle ta vägen. Hon snackade och knorrade och gnällde om vart annat.'

Har haft det underbart på vår lyxiga lat-anläggning i Italien. Dit kan jag tänka mig att återvända! Men nu knackar verkligheten på dörren.
    Har egentligen fullsmäckat schema på denna veckas enda lediga dag hemma (så varför sitter jag vid datorn då?) och resten av  veckan är full at skolavslutningar, vigslar, dop o h gudstjänster. Dessutom skall jag ha praktikant fyra veckor samt vara kyrkoherde  2 (samtidigt!) i juli. Som sagt, verkligheten.

Nu skall jag börja projekt läsa ifatt en stund, sedan skriva en bet order för utst anm ti Helsingborg i Augusti och resten av em är vikt åt tvättstugan!

• Soldemor
    Ninnnis skrev 2011-06-01 09:02:38 följande:
    Det är en månad till BF (3 juli) på fredag Det känns overkligt men alldeles underbart! Jag kommer säkert känna ett sting av dåligt samvete på måndag när jag ska vara hemma eftersom jag mår så bra (hej Luther), men det försvinner nog ganska fort antar jag.
    Så, nu skasll vi inte klanka på gamle Martin! Han var inte en sådan där tråkmåns som det påstås, något har blivit fel under historiens gång. Han var faktiskt en mnanb som älskade god mat och trevligit sällskap, samt musik och spelade och sjöng gärna själv, så det så!

Här kände prästen att farbror Luther som jag har skrivt uppsats om, måste försvaras lite!
  • Soldemor

Nu skall jag sluta spamma och ägna lite uppmärksamhet åt ouppackad smutstvätt som vill ner till tvättstugan-

Jättemånga, ja, oräkenliga och stora och varma kramar till alla här!

Citerar Arnold: "I'll be back"

• Ninnnis

Hej!

Först och främst, STOR kram till Andbeyond och lilla Mary! Härligt att lillan mår bra, men fy sjutton vad jobbigt att du fortfarande har så mycket besvär efter förlossningen. Skönt att ni kan få avlastning av dina föräldrar i alla fall. Kram igen och titta gärna in igen när du har tid

Heloise, vad tråkigt med din pappa och dina väninnor Är det två väninnor som har drabbats nästan samtidigt? Kaninstället låter som det perfekta stället för er. Slå till! I väntan på äppellunden i Kivik, alltså. Jag lovar att köpa din bok, OCH ditt vin

Blommis, åh ditt äppelträd vill jag sitta under på riktigt någon gång

Flamman, jag förstår att du har det tufft. Inboxen är öppen, det vet du. *kramar om*

Hvidis, hur går det med lilla herrn och madamen? Har hon gått med på kortärmat? Hojta till när du vill och orkar ses!

*postar så länge*

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård