• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor
    Fru E skrev 2011-06-09 09:28:46 följande:
    Soldemor-?

*skyndar mig till tåget*
    Här är jag! Mitt emelllan lite vigselövningar, intervju m kyrkans tidning och en skolavslutning!
  • muggles

Lycka till imorgon Heloise! Det låter som att det är en liten deletion (nu svänger jag mig med uttryck jag eg inte kan...) hon har så vi hoppas på det bästa.

EA: jäkla skitcykel! Synd att du bor så långt bort - jag hade kunnat tänka mig en donation på blommor annars...

• Heloise
    muggles skrev 2011-06-09 16:59:35 följande:
    Lycka till imorgon Heloise! Det låter som att det är en liten deletion (nu svänger jag mig med uttryck jag eg inte kan...) hon har så vi hoppas på det bästa.

EA: jäkla skitcykel! Synd att du bor så långt bort - jag hade kunnat tänka mig en donation på blommor annars...
    Du Mugglan jag svänger mig dagligen med uttryck jag egentligen inte kan Ja, vi tror ju att den är rätt liten, iaf om man jämför Elise med andra PWS barn, hon är ju väldigt socialt utvecklad men vi vet ju egentligen ingenting alls.

De ska även ta blodprover på mig och Panzer så om ett par veckor kanske vi blir diagnosticerade med nått obskyrt syndrom haha, familjen annorlunda big time
  • Villemoa

Hej på er alla!

Hinner inte kommentera mycket alls nu, håller på att förbereda som bäst för Rhodosresan på söndag. Dessutom fyller maken år imorgon så det ska fixas lite inför det också.

Bruttan och Blommis: fy farao för sköldkörtlar som leker rövare minst sagt!! Massa kramar till er

muggles: för mig gav sprayen effekt direkt, så olika det kan vara! Det är ju superbra att du kan pumpa till flickorna, jag har på sin höjd fått ut max 80 ml när jag pumpat så det är nåt som inte funkat särskilt väl för mig.

Flamman: vad bra att det går framåt hos kuratorn! <3

Heloise: hoppas det går bra imorgon och att det är en liten deletion lilla <3 har!

Vad var det nu jag mer skulle kommentera...*kliar mig i huvudet* Nähä, det var som bortblåst!

Om jag inte hinner in mer innan resan så önskar jag er alla en solig vecka!!

Många kramar till alla jag inte kommenterat nåt till, jag tänker på er alla!

• Villemoa

Just det andbeyond; fy fasen alltså för det du går igenom just nu, hoppas det läker snabbt som attan! Härligt att höra att det är bra med Mary, mys på ni! :-P

• Daa

Nu somnade Axel.
    Och där vaknade Fälga. Så har det varit hela veckan: sovning i skift. Det ser ut som om dagarna då jag hade morgonen helt för mig själv en halvtimme-timme är förbi. Men då har jag å andra sidan möjlighet att ägna all min uppmärksamhet åt det barnet som är vaket. Fälga verkar nöjd just nu så jag ser hur långt jag hinner.

Heloise: hoppas det har gått bra på KS.

Villemoa: trevlig resa

Andbeyond: kul att höra av dig. Usch, så besvärligt du har det med alla efterverkningar. Hoppas att du kryar på dig snart.

Flamman: stor kram. Du är stark och fantastisk.

Blommis: stor kram till dig också. Hoppas att det snart blir någon rätsida på allt i din kropp.

Fru E: skickar en massa kramar. Hur mår du nu?

Nu har de hittat ett blåsljud på Axels hjärta och det stör oss. Vad är det för något som har dykt upp när det inte har funnits tidigare? Så nu måste vi tillbaka till sjukhuset för ännu en hjärtundersökning, fast med Axel den här gången. Vi försöker att inte oroa oss i förväg, men ändå.

Annars är det mesta bra här.
    Nu vill Fälga ha den där uppmärksamheten så det är bäst att hon får den.

Kramar till er alla.

• Daa

En bajsblöja var det. Hon går också i lära hos Grodan. *passar på att vinka till Bruttan*

Lanovia, förresten: tack för input om amningen. Jag känner inget tvång att amma Axel, men jag saknar det lite.
    Du har rätt: om jag vill amma Fälga och Fälga vill ammas, vad är då problemet? Vet inte varför jag har gjort det till ett problem.

Men nu är båda små parvlingarna vakna och det är rätt livat. Då ska vi mysa lite alla tre.

• Soldemor

Usch, Daa! Hoppas allt går bra med Axels undersökning och att allt är som det skall!

• Norrskensflamman

Trevlig resa Villemoa!
    Heloise, hur har det gått med alla undersökningar? Kramar om.

För er som har FB, vilket inte är alla, jag vet, så finns det ett litet klipp på en söt tjej. Det var inte jag som filmade och jag har försökt men misslyckats med att kopiera klippet för att kunna visa det för er...

Imorse var det +26 redan och solen gassar. Idag blir en varm dag.

Igår råkade jag få se att min kära make har intensiv telefonkontakt med sin slamkrypare där borta. Han har alltså återupptagit den. Eller så har den aldrig  varit bruten. Egentligen gör det mig inget, men det stör mig att han låssas vara så präktig och "kär" i mig just nu... smörar för att få bo kvar så länge som möjligt under samma tak. För att slippa flytta till lägenhet och betala dyr hyra. DET stör mig.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård