• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Morning!

Måste bara hoppa in och SKRIKA lite: .-[

FY FAN I HELVETES JÄÄÄÄÄVLAR!!!!! Heloise, jag blir nå' så jävulskt arg när jag läser om sjukgymnasten!!! Vilken jävla F***A!!!!!!  Ni måste absolut klaga på henne, anmäla henne, ja vad som helst bara de blir medvetna om hur hon behandlar sina patienter med föräldrar. Sina "kunder". Alltså det måste ha varit FRUKTANSVÄRT kränkande för er.  Usch vad jag blir ledsen    Stå på er nu och gå INTE till henne nå mer. KRÄV en annan sjukgymnast!

STor kram!

• Fru Bygg

Hej alla underbara!
    Jag lever, eller ja det är kanske knappt just nu. Varför kan min lilla prinsessa inte sova? Och nästa person som säger till mig att passa på att sova innan bebisen kommer slår jag till! Hur tusan ska man kunna sova med en stor mage som gör det otympligt och släng sedan på en 20-månaders tjej som av någon anledning sover som en kratta.....

Jaja, jag ska väl inte klaga. Det är ju snart semester!! (4 veckor går väl fort!? )

Skickar massor med kramar till er andra. Min "ersättare" på jobb har kommit nu, så jag har inte mycket tid att sitta här. Att jag sedan just nu har två heltidstjänster utöver upplärningen gör inte saken bättre.
    *kramar om er alla*

• Hvidbrud

Fru bygg: all min sympati har du. Vilken vecka är di nu i? Sover e i eget rum? Tips: låna böcker om att få syskon.

heloise: kram! Fy en sån hagga! Rusar vidare, barnen och maken ropar. Ingen tid till br/toa....

• Heloise

Jag ska skriva ett mail till teamet, annars får jag itne sagt det jag vill

Ja jag är faktiskt fortfarande arg *morr*

Imorgon ska Panzer och jag och titta påå det här fina huset *hjärtar*  det kommer att gå för jättemkt pengar, vi kommer inte att ha råd ochjag kommer att gråta men jag vill iaf kika på det, det har precis ALLT vi letar efter, lagom  mkt mark, 3 fina boxar( en åt Panzers nordis, en åt min frieser, en åt Elises ponny tom duschspilta( me likey) Lagom stort hus i helt okej skick! Gud vad jag vill ha det där stället!
    www.hemnet.se/bostad/villa-3rum-rorberg-gavle-kommun-rorbergsvagen-42-1956975

• smint

kikar in från granntråden och vill bara skicka massa sympati till Heloise m familj, jag höll på att tappa hakan när jag läste om erat sjukgymnastbesök.... ja porta henne från Elise för gott

kram 

• Ninnnis

Heloise, men vilken satmara till sjukgymnast!

Det måste ha varit fruktansvärt för er. Jag hoppas att ni orkar gå vidare och klaga på henne, för hon borde verkligen inte komma i närheten av varken barn eller föräldrar i er sits. *eldar upp mig*

Fint hus!

Fru Bygg, jobbigt med trötthet och stress på jobbet. Måtte fyra veckor gå fortfortfort!

Tack Fru E, Ingis och Soldemor för trevlig fika igår! Så trevligt att ses. Och Fru E, dina bakverk går verkligen inte av för hackor  

*vinkar till Smint*

• Ninnnis

Idag hämtade jag gudsonen på dagis, sedan har vi ägnat eftermiddagen åt att leka med vovven, titta på tåg, vara på lekplatsen samt titta lite på Nicke Nyfiken och äta salta pinnar och äppelklyftor.

Nu har jag promenerat en timme med vovven och ska ta en dusch medan maken lagar hemgjorda köttbullar med stuvade makaroner. Oj, jag måste nog ta in tvätten innan det börjar regna... 

• Ninnnis

Fru E, du märker att jag nämner vovven så många gånger jag bara kan i mitt inlägg, va?

• passionsblomman

Men vad i herrans namn.....

Jag tror jag smäller AV!!!
    Vilken otroligt dålig idé att sätta sig och läsa ikapp lite just innan man ska sova, lagom för att drabbas av den gränslösa dumheten hos det mest överkorkade rikspuckot till ursäkt för en människa som någonsin kallat sig sjukgymnast!
    Hur kan man ens HINNA få ur sig så mycket skit vid ett och samma tillfälle? Jag menar, det där räcker ju som yrkesklavertramp för en hel karriär. Jag kommer icke att kunna somna, den saken är säker. *förbannad in i märgen å Helipanzers vägnar* Skrikandes

Utöver det: ÅÅÅÅÅÅ vilket mysigt ställe Heloise! Dit åker vi gärna och hälsar på er! Förövrigt kan jag ju nämna att när vi sa till sonen att vi åker upp till hans kusiner i Norrtäljetrakten i midsommar, sa han blixtsnabbt: "Bor Helipanzers nära dem så vi kan hälsa på?" När svaret var nej, sa han från djupet av hjärtat "Men Å!Rynkar på näsan" Vilket uttrycker den största besvikelse för hans del.

Annars skulle jag mest kolla vad ni gör.
    Vi har haft Truls på djursjukhuset, inlagd i två dygn och DET var inte roligt alls. Jag grät-till min egen förvåning och sonens förskräckelse- som ett småbarn i all hjälplöshet, när de gav mig bara ett litet koppel och halsband och tog min tuss och gick. Hans blick då... huga!Gråter
    (Han hade ätit något skit så magsäcken svällde upp och tänjdes ut. Han var proppfull, men fick inte vare sig upp eller ut något alls. Vi får vara tacksamma att de klarade att lösa upp allt utan operation.)

Kram alla fina tjejer!
    Extra Hvidiskram-du är en toppsnäcka-så det så!!!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Norrskensflamman

Blommis!!! Stora kramen till dig. Är Truls okej nu då? *orolig* Lilla tussen ♥

Heloise: Åh sånt underbart hus och ställe   Jag ser mig och flickorna boendes ett par dagar i det lilla gästhuset, på väg ner mot Sthlm, Småland och Skåne och Gbg... och... och Gud jag har ju hur många ställen som helst jag kan besöka på somrarna nu med flickorna

Ninnis o Hvidis, ni får också en kram. Och alla andra!

Leksi, länge sen man hörde nåt från dig, hur mår du?

Jag har varit på min kvällsprommis, dricker te och laddar videokameran inför imorgon. T har skolavslutning. De ska sjunga.
    Vet inte om några av er såg klippet på FB där hon sjöng "Popular" med en kompis. Iaf så efter det har erbjudandena strömmat in: Ons.kväll "Internationell kafé" i Folkan. HOn ska sjunga med en annan tjej Teddybjörnen Fredriksson och Idas sommarvisa. Till gitarr o dragspel. Mamma (jag) övertalade de att sjunga med en rysk kvinna "Natt i Moskva" växelvis på svenska o ryska. Lite kul sådär.
    På fredag ska T vara med i Talang här i stan, då vi har en hel dag i Kulturens tecken. Hon ska sjunga till Sara Vargas "Spring för livet" De har dessutom ringt ikväll och ville att hon skulle inviga barnens scen på förmiddagen, med bandklippning och ett par ord. Gulp!!

Men det är väl bara att låta henne så länge hon vågar o vill. Det kommer väl en tid då hon kommer bli blyg och blåvägra.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård