• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Allt bra här! Har varit en runda på entré och Coop med make o h barnvagn. (och Elvis såklart) ammat ute för första gången. Provade kläder och lovade mig själv att inte göra det igen på ett tag. Fy fan vad deprimerande!!!! Jag VEEET att det inte ens var en månad sen förlossning, men jag vet inte hur jag ska titta på min kropp för att vara nöjd. Jag blir bara besviken och ledsen... Bäst är bara att ignorera just nu, även om jag så gärna skulle bbiöja kunna ställa in ögonen på ett sånt vis att jag kunde bli glad av att se på denna kroppen som burit de vackraste jag har... Blä, bara en dipp, det går över!

Massor av studenter tutar och kör förbi här utanför. Skulle vara kul att gå på studentskiva!

• Norrskensflamman

Kram Hvidisen! VAr inte för hård mot dig själv.

Hur gick det med Axel, Daa?

Här är +30 i skuggan och strålande sol. Det är underbart, men synd att man måste sitta inomhus.

Jag är grymt sugen på en iskall ÖL!!!

• Hvidbrud

Du flamman, det är jag med! Inte för att vi har 30+ här, vi får nöja oss med 20, men törsten är där och det är ju fredag! Och du- massa kramar till dig! Heja dig du är så stark nu, käns det som!

• Heloise

Hemkommen, andningsregistreringen gick super och hon har fått ökad dos. Allt bara bra, men ja gär så jävla trött att jag snart kräks

Träffade en vansinnigt otrevlig sjukgymnast idag också. Satkärring, henne vill vi inte träffa igen, det ska jag ringa teamet och säga på måndag( återkommer om varför).

Puss i värmen

• Fru E

Ingis- när på söndag passar det bäst? Jag är hemma hela helgen som det ser ut nu men om vi ska fika så vid två halv tre tiden kanske?

Ninnis-håller tummarna för att du får ett ja från maken

Soldemor, Hvidis- hur ser det ut för er på söndag?

• Fru E

Ni som har MBT-skor går det att hitta dem till bättre priser nu min sjukgymnast rekommenderade dem till mig men jag har än så länge varit för snål att köpa

• Ninnnis

Heloise, vad skönt att det gick bra på KS! Hoppas du är lite piggare idag.

Daa, hur har det gått för er?

Hvidis, var inte så hård mot dig själv. Du har burit och fött två små mirakel, tänk så fantastisk din kropp är!  *kramar om*

Fru E och Ingis, är det fika vid två halv tre imorgon som gäller? Ska kolla med maken i så fall.

• Ninnnis
    Fru E skrev 2011-06-10 21:18:32 följande:
    Ni som har MBT-skor går det att hitta dem till bättre priser nu min sjukgymnast rekommenderade dem till mig men jag har än så länge varit för snål att köpa
    Jag vet inte om man kan hitta originalet billigt, jag minns att mina var sjukt dyra. Men värda varenda krona
  • Ninnnis

Vi sitter och degar med långfrukost och försöker bestämma oss för vad vi ska göra idag. Solen skiner och det är lördag, dagens i-landsproblem...

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård