• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis
    Soldemor skrev 2011-06-07 14:17:39 följande:
    Vilken underbar hemsida! Har du sett att de har katter ocks�

*Lägger som favorit i datorn*
    Visst är de härliga? Jag älskar deras Highland Cattle-kor

Välkommen hem, förresten!
  • Ninnnis

Lanovia, hur går det med jobbcoachandet? Och tröttheten?

Fru Bygg, hur är det med dig?

Ingis, hur har du det? Hinner du andas?

Fru E, hur mår du, vännen?

Vi kanske skulle ta en trådfika snart? Det hade varit kul att hinna med en träff innan Mini kommer. Hur ser det ut för Skånetöserna framöver?

• Ninnnis

Jag hade ju tydligen lite fel om Luthers inställning till ledighet, och dessutom om min egen inställning till detsamma. Jag har inte haft ett uns av dåligt samvete.

Jag sover länge (och fortfarande hyftsat bra trots värme, myggbett och obekväma liggställningar), strosar runt och har det allmänt bra. Promenerade 1,5 timme med vovven igår, tvättade små bebiskläder och åt tacos till fotbollen när maken kom hem. Idag ska jag städa huset inför morgondagens tjejmiddag med fd. studiekompisar. Nu ska jag hänga upp pyttesmå strumpor och läsa lite i min förlossningsbok. Öva på profylaxandning och avslappning står också på dagens schema. Så det går ingen nöd på mig.

• Ninnnis
    Heloise skrev 2011-06-08 12:19:55 följande:
    Underbar sida Ninnis!

Den här skulle blomman ha :www.justjellycat.co.uk/Catseye--Bags-n-thi ngs/Purses/Dogtooth-Dog-PVC-Zip-Purse/p-83-361-463 8/

På lördag ska vi åka och kika på ett hus, inte kaninstället utan ett annat.
    Jag borde ha terriervarianten

Fint hus! Du kunde väl ta över hästsportsbutiken också?
  • Fru E

Var det någon som sa FIKA

När, var, hur?

• Fru E

Ingis-hur mycket blommor vill du ha förresten jag tänkte sätta upp en lapp utanför vårt hus där jag bjuder in de som vill att gräva i vår trädgård och då finns det risk att det kan försvinna en del. Men skulle iofs kunna gräva upp till dig om du inte har möjlighet att komma och hämta

• Soldemor
    Ninnnis skrev 2011-06-08 11:34:12 följande:
    Visst är de härliga? Jag älskar deras Highland Cattle-kor

Välkommen hem, förresten!
    Tack! Skönt att vara hemma också, även om det blev ilfart in i arbetsverkligheten, puh!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård