• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-06-01 21:30:31 följande:
    BVC idag. Vikt uppgång: 500g på 6 dagar! Duktig kille!
    Heja lilla J!
  • Ninnnis

Nu ska jag göra lite matsäck, sedan ska vi köra till Österlen för en härlig långpromenad i skogen, genom ängar och stranddyner, över kullar och vid hav. Kram på er!

• lanovia 08

Ninnis låter som ni har en mysig dag framför er.

Stooor kram till Blommis.

Nu skall jag försöka få på mig lite kläder här. Vi skall iväg på firande med Öppna förskolan.

• lanovia 08

Dagens firande var en flopp. Var inget alls att ha för de mindre barnen. Vi fick med oss en kompis plus barn hem och käka pizza istället. Därefter sov jag bort 2h. Att man kan vara så trött, jag upphör inte att förvånas.  Men var skönt att sova. När maken väckte mig låg jag och drömde om lösgodis. :-P

Nu har vi städat, snart skall jag ut o gå med hundarna (vi är hundvakter till föräldrarnas hela helgen), sedan blir det packning och imorgon efter att jag träffat jobbcoachen bär det av upp till stugan.
    De lovar fint väder så skall bli riktigt skönt att vara där. Båten ligger i så skall nog bli en eller två turer med den också.

• lanovia 08

Blommis du skriver så insiktsfullt. Tycker verkligen du skall leva en dag i taget, samhället verkar ju låta dig göra det nu så ta vara på det.
    Tänk, fundera och var i nuet. Vi finns här när du behöver. *kramar*

• lanovia 08

Skickar en stor kram till Flamman i allt kaos och elände hemma. Skall du inte få ro snart??

• lanovia 08
    Ninnnis skrev 2011-06-01 10:48:33 följande:
    Vad härligt det låter med familjedag i parken, Lanovia. Jag väljer att scrolla det du skrev om fönsterputs eftersom statusen är samma hos oss... Jag kanske ska spara det några veckor eftersom det sägs sätta igång förlossningen?

Hej, Hvidis! Hur är det? 
    Nu har vi rena fönster och kan se ut igen. Men det får jag betala igen idag.

Mmm, har också hört det. Samtidigt vet jag inte om jag hade velat tvätta fönster när jag var höggravid. Mamma förbjöd mig dessutom.  Hon tyckte det var ett väldigt onödigt sätt att riskera sträckning innan förlossning och jag lät henne gärna tvätta våra.
  • lanovia 08

Fru E hur har ni det med allt?

Ingis, överlever ni allt ni har att göra?

Fru Bygg var har du tagit vägen? Väldigt tyst från dig sista veckan. Hoppas allt är ok?

• lanovia 08

Jag är lite oroad över tystnaden från andbeyond? Är allt ok med henne och Mary? Någon som har hennes mobilnr?

• lanovia 08

Nej nu väntar hundarna, dags att ge sig av. Hinner jag inte in mer får ni ha en bra helg allihopa.
    *kramar*

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård