• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

Lanovia, spännande med RUL. Mindre än en månad kvar!

Kanske är det jobbigare för dig den här gången eftersom ni har E att ta hand om också? Jag har känt mig väldigt priviligerad som har kunnat vila, träna och göra som jag vill, tack vare att maken har skämt bort mig. Jag inser att det inte blir riktigt samma sak vid en eventuell syskongraviditet. 

• Villemoa

Heloise: underbart söt baddräkt Elise ska få plaska runt i!!

Ninnis: åh, att tvätta små yttepyttekläder! Och efteråt när man tvättat dem, går man runt och fingrar på dem och förundras att en liten minimänniska ska iklädas dem! Ellie har stl 68 nu men har även börjat använda stl 74, hon börjar bli så stor nu min lilla bebis! Tredje tanden, i överkäken den här gången, är på väg nu!

Hvidis: vad skönt att det är lite bättre för lilla E nu, stackars henne oc h Batman som åkt på influensan! Hoppas de blir friska snart!

lanovia: spännande med RUL! Ska ni ta reda på könet?

Här har vi en mysdag hemma idag, det blåser storm i kungliga huvudstaden så vi håller oss inomhus. Imorse tog vi en lång sovmorgon! Ellie vaknade förvisso vid 7.30 men somnade om vid 9.00 så vi gick upp runt 10-snåret alla tre

• Ninnnis

Nu är det snart dags för sista föräldragruppsträffen. Men först lite mellis

• Villemoa
    Ninnnis skrev 2011-05-30 13:56:47 följande:
    Villemoa, vad skönt med sovmorgon

Stora lilla Ellie som växer så det knakar!
    Ja, helt underbart!!

Jag kan inte fatta riktigt att hon blivit så "stor" redan!! 6½ månad har bara flugit förbi! Och på tal om att flyga, snart åker vi!!
  • Heloise

Stora Ellie

Ninnis: det är så spännande, underbart att tvätta småkläder och göra i ordning, snart är mini här

Vilket helt sagolikt väder det är här idag, det blåser men bara underbart varma vindar. Vi såg en kopparsnok och enekorre idag på promenaden, eller vi och vi, jag såg Elise försökte mest äta upp sina händer. Man undrar ju ibland hur det står till i lilla huvudet hon stoppar in hela händerna, får kvälningar alternativt kräks och så in med dem igen, pussgurkan, Jagh ar försökt med allehanda bitringar men nope bebisfingrar is tha shit!

Nu är det matdags och det betyder ju att det är Orry Main dags för mig Cool( saknar en dreggel smiley)

• muggles

Hvidis: vi har också begåvats med en sur tjej Jag läste någonstans att för barnet är det samma situation som om våra män släpat hem en ny fru... Klart det blir protester. Moa börjar vänja sig nu tror jag, hon är lite gladare men det är väldigt snabbt till det där klagande surmulna som jag har så svårt för. Hon som är så go och glad i vanliga fall. Jaja, klart det är jobbigt för henne - särskilt för vår tjej eftersom ingen av hennes föräldrar har tid när tex tvillingarna ska matas. "Varför tar ni bara hand om syskonen hela tiden?" och "ni har aldrig tid att leka med mig längre" är två vanliga fraser. (Vi har aldrig "lekt" särskilt mkt med henne men hon ser väl bara nu att hon inte får någon uppmärksamhet.)

• muggles

Jag har helt glömt att jag skulle hälsa från Passionsblomman! Hon lever - om än med trasigt modem

• Daa
    Ninnnis skrev 2011-05-30 08:49:06 följande:
    Igår började vi tvätta Minis små kläder. De är så små och söta och det är helt otroligt att krabaten i magen snart är en riktig liten person som ska ha små kläder på sig ♥

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård