• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • muggles
    Ninnnis skrev 2011-05-27 21:05:49 följande:
    Jag förstår dig så väl

Jag får ett sting av dåligt samvete varje gång jag skriver om min gravidlycka, eftersom jag vet hur jobbigt det är för dig. Jag känner med dig och tänker på dig, och jag vill att du stannar i tråden!

Har ni förresten tänkt något mer på att skaffa hund? Vår vovve vill gärna ha en hundkompis...
    Skriver under på det här!!! Samtidigt tänker jag att om jag skriver hur lycklig jag är nu så visar det att jag verkligen uppskattar den här gåvan som jag fick. För det värsta som finns när man själv vill ha barn är folk som har men bara klagar och inte uppskattar det. Det bästa av allt är att jag är så glad att vi fick två!!! Med tanke på hur jag kände i höstas när vi fick beskedet så är det skönt att känna så.... (kanske inte helt oväntat men...)

Ninnnis: har du förresten tänkt på våra KUB-funderingar och UL vs siffror: Ada och Beda verkar helt normala hittills iaf
  • muggles

Daa: nej jag anade ingenting. Men nu i efterhand tror jag att det var därför jag mådde så dåligt sista veckan. Jag samlade otroliga mängder vatten också, tänkte "det här kan inte vara normalt". Säkert därför mitt sf-mått ökade så mkt med, så att BM reagerade...

• Ninnnis
    muggles skrev 2011-05-28 11:21:57 följande:
    Skriver under på det här!!! Samtidigt tänker jag att om jag skriver hur lycklig jag är nu så visar det att jag verkligen uppskattar den här gåvan som jag fick. För det värsta som finns när man själv vill ha barn är folk som har men bara klagar och inte uppskattar det. Det bästa av allt är att jag är så glad att vi fick två!!! Med tanke på hur jag kände i höstas när vi fick beskedet så är det skönt att känna så.... (kanske inte helt oväntat men...)

Ninnnis: har du förresten tänkt på våra KUB-funderingar och UL vs siffror: Ada och Beda verkar helt normala hittills iaf
    Detta skriver JAG under på!

Under min tuffaste period tyckte jag också det var värre med otacksamma människor som klagade över den gåva de faktiskt fått än de som beskrev sin lycka och tacksamhet. Och din lycka och tacksamhet över era små mirakel går inte att ta miste på, Muggles

Jag önskar bara så innerligt att Fru E också får uppleva det snart...

Ada & Beda verkar högst normala. Jag tänker faktiskt inte på KUB-siffrorna. Samtidigt är jag medveten om att det inte alls är självklart att det kommer ut ett friskt barn. Men det är inget jag går och bekymrar mig för, det kommer ju att vara vår lille Mini oavsett. Men jag kommer defivnitivt inte att glömma bort tacksamheten om det kommer ut en frisk liten krabat.
  • Ninnnis

Daa, vad skönt att svärmor får plats på boendet. Hoppas ni kan bearbeta det andra tillsammans. Ni verkar vara ett så bra team, du och Skäggmannen. Jag hoppas svärfar klarar att hantera sorgen med ert stöd. Axel och Fälga är säkert också små glädjespridare i hans liv.

• Ninnnis

Nu ska vi bege oss ut i skogen. Vi skulle egentligen behöva städa men vad fasen, om man inte är hemma så ser man ju inte skiten

• lanovia 08
    Ninnnis skrev 2011-05-28 11:33:08 följande:
    Detta skriver JAG under på!

Under min tuffaste period tyckte jag också det var värre med otacksamma människor som klagade över den gåva de faktiskt fått än de som beskrev sin lycka och tacksamhet. Och din lycka och tacksamhet över era små mirakel går inte att ta miste på, Muggles

Jag önskar bara så innerligt att Fru E också får uppleva det snart...
    Detta skriver jag också underpå. Gud vad less jag var bara de som klagade och gnällde. Därmed inte sagt att folk inte fick tala om ifall de hade ont eller var trötta.

Är fortfarande väldigt allergisk mot gnäll. Visst kan de små göra en rejält trött och slutkörd ibland OCH man får absolut tala om detta och klaga lite.  Men vad svårt jag har när vissa bara lägger sig till med gnällattityden vad gäller de små och sömnlösa nätter eller feber eller eller...

de är ju en underbar gåva och snälla må Fru E få uppleva detta snart snart snart!
  • lanovia 08
    Ninnnis skrev 2011-05-28 11:38:12 följande:
    Villemoa förresten, så snygg du är på din nya FB-profilbild!
    Även här skriver jag under.Supersnygg!
  • lanovia 08

Daa vad skönt att det verkar lösa sig till det bästa sett efter situationen. Förstår att det är en enorm sorg ni har att bära på.

• lanovia 08

Muggles glädjer mig att läsa om eran lycka och två barn måste väl innebära just dubbel lycka och kärlek.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård