• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

Allra finaste Heloise!

Du (ni) gör ett så fantastiskt jobb med att vara Elises föräldrar. Jag kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara att tvingas ge henne mediciner, sprutor, sond etc och dessutom bli ifrågasatt hela tiden. Men jag vet att Elise inte kunde ha haft bättre föräldrar och ingen känner henne så bra som ni. Självklart måste hennes sjukdom tas hänsyn till, men ni känner henne bäst och vet vad hon mår bra av.

Som jag har sagt tidigare, jag är så imponerad av din grundläggande positivitet. Men det vore väl konstigt om du inte bröt ihop lite ibland. Du har all rätt att tappa lusten och modet ibland, så som du kämpar på hela tiden.

Skit i vågen, ibland är det på måttbandet det syns. Och det går dessutom i vågor. Du äter bra, följer dina points och har dessutom promenerat 1,5 timme idag, det ska du vara nöjd och stolt över!

Stor kram, allra finaste du. Och jag köper gärna dina eco-krämer  

• Heloise
    Ninnnis skrev 2011-05-26 13:46:15 följande:
    Allra finaste Heloise!

Du (ni) gör ett så fantastiskt jobb med att vara Elises föräldrar. Jag kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara att tvingas ge henne mediciner, sprutor, sond etc och dessutom bli ifrågasatt hela tiden. Men jag vet att Elise inte kunde ha haft bättre föräldrar och ingen känner henne så bra som ni. Självklart måste hennes sjukdom tas hänsyn till, men ni känner henne bäst och vet vad hon mår bra av.

Som jag har sagt tidigare, jag är så imponerad av din grundläggande positivitet. Men det vore väl konstigt om du inte bröt ihop lite ibland. Du har all rätt att tappa lusten och modet ibland, så som du kämpar på hela tiden.

Skit i vågen, ibland är det på måttbandet det syns. Och det går dessutom i vågor. Du äter bra, följer dina points och har dessutom promenerat 1,5 timme idag, det ska du vara nöjd och stolt över!

Stor kram, allra finaste du. Och jag köper gärna dina eco-krämer  
    HjärtaBästa och snällaste Ninnis Kram

Äsch nu ska jag rycka upp mig och lägga mig på sängen med gullfia, tänkte pussa henne vaken
  • Soldemor

Jo, det var förvisso en pärs för oss, jag och den randige mannen var nere en sväng i helvetet kändes det som, allt som bara kunde bli fel snurrade i huvudet på mig hela tiden!

• Ninnnis
    Heloise skrev 2011-05-26 14:01:27 följande:
    HjärtaBästa och snällaste Ninnis Kram

Äsch nu ska jag rycka upp mig och lägga mig på sängen med gullfia, tänkte pussa henne vaken
    Myyys! Kram på dig och gullfia
  • Ninnnis

Jag håller seriöst på att somna vid skrivbordet. Är inte speciellt produktiv direkt...

Snart ska jag köra och hämta vovven, sedan blir det nog inte mycket mer än en promenad innan jag stupar i soffan.

• Hvidbrud

Varmaste kramar till heloise!!!

Ninnis: jag tror att man kan känna det när barnet fixerar sig, men jag tror att det är mycket individuellt. Jag frågade min sjukgymnast och hon sa att det trofé hon vist. Det blir ju ett annat tryck i bäckenringen och sen rör sig barnet inte lika mycket efteråt.

Var på BVC idag med j. Han hade gått upp 250g sen han föddes, så han är uppe på sin kurva igen. 3960g. Sen var vi på utvecklingssamtal på dagis pch fick höra fina saker om min lilla flicka. En liten kvinna är hon i sin kjol och sina tofsar och handen på höften... Lite krasslig fortfarand, men de sa att hon var ok för att få komma. Hon älskar ju sina kompisar där, de är några tjejer som har funnit varandra redan. Gullungar!

Stort grattis till lilla k på sexårsdagen! Hoppas att hon har haft en underbar dag!

• lanovia 08

Hvidis vad underbart att få höra så fina ord om er lilla flicka. Skönt att J är tillbaka på sin kurva igen.Dippar i vikten när de föds är väl inget konstigt men alltid skönt när de tittar tillbaka på rätt kurva.

Hvidis måste bara berätta att jag drömde om dig inatt, låg och fnittrade lite för mig själv när jag vaknade. Drömde att vi hade ett lååångt förtråligt samtal över telefon. Du satt och pratade om J som du hade fött fram, denna söta lilla katunge (???). Allt gick så bra och du hade precis varit hos vetrinären för veckokontroll.
    Jag var lite orolig för den unge jag var gravid med, jag hade ju valt att skaffa denna med en annan än min make. JA jag hade VALT inte bara råkat eller så. Men jag trodde ändå att detta skulle bli väldigt bra och att maken skulle ta till sig barnet som sin.
    Ja var får man allt i från i sin drömmar??

• lanovia 08

Nu skall jag ta min onda mage, en värmekudde och gå och lägga mig.

• lanovia 08

Helosie förresten, massa kramar!!! Förstår att det är riktigt tungt och jobbigt mellan varven. Klart du bara vill vara mamma och inte sjuksyrra också, men som Ninnis säger bättre föräldrar än er två kunde inte E ha fått. Ni tar hand om henne på bästa möjligta sätt!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård