• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru Bygg

Hej!
    Tittar in snabbt för det är full fart på jobbet och hemma. Jag kan fika imorgon och vi kan vara hemma hos mig om ni vill. Det är kanske lättare med barnen?
    Det kommer tyvärr inte att bli hembakat för det hinner jag inte med, det går kanske bra ändå?

• Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-05-24 12:48:20 följande:
    Vad bra med bb-rundvisning, det fick vi inte... Var ska du föda?
    Vi väljer mellan Ystad och Malmö. Ystad är de enda som fortfarande har rundvisningar så vi hade tänkt gå på det. Men nu är det plötsligt bara en visning kvar och den är imorgon... 
  • Ninnnis

Hvidis, då förstår jag att du varken kan eller vill returnera den. Vilket bra upplägg med det engelska sjukhuset!

Åh vad gott det lät med rabarberpaj och vaniljsås... *slickar mig runt munnen*

• ingenjörsbruden

*sladdar in med plyschobilen o sprätter upp ett regn av härliga blommor över hela tråden*

Busan har feber, har slemmig hosta o snorar sedan helgen.....blir vab i morgon med andra ord.

Har haft gigantiskt vattenläckage i ett av mina byggledningsprojekt, konstverk som blivit vattenskadade......spännande....adrenalinet pumpar härligt i ådrorna!
    Kul att lösa jobbiga problem!

Fika i morgon? Skulle så gärna vilja...men har loppan feber idag så blir det husarrest i morgon....
    Men skulle mer än gärna vilja komma.... *snyft*

Kanske vi kan ta en fika lite längre fram? Kanske åka in till Malmö o sniffa nykläckt bebis?!
    Jag har tänkt vara ledig den 1 juni....någon mer?

• Hvidbrud

Ystad har jag bara hört bra om! Skulle också gärna ha fött dör, om vi nu inte hade varit på så praktiskt avstånd från MAS. Men de var duktiga där också tycker jag, fick ju träffat fyra olika barnmorskor på tolv timmar och de var rara allihop (tillochmed hon som la nålen fel på mig när jag skulle få antibiotika, så att jag ser helt blåslagen ut.... )

Stackars ballabus! Det är inte roligt när de är sjuka.
    Vabbar man när man är mammaledig?

får se hur det käns med den 1juni, just nu känner jag mig inte riktigt klar...

• Ninnnis
    ingenjörsbruden skrev 2011-05-24 13:48:21 följande:
    Kanske vi kan ta en fika lite längre fram? Kanske åka in till Malmö o sniffa nykläckt bebis?!
    Jag har tänkt vara ledig den 1 juni....någon mer?
    Jag jobbar 1 och 3 juni, sen är jag ledig läääänge

Stackars lilla Busan som är sjuk!
  • Ninnnis
    ingenjörsbruden skrev 2011-05-24 13:48:21 följande:
    Har haft gigantiskt vattenläckage i ett av mina byggledningsprojekt, konstverk som blivit vattenskadade......spännande....adrenalinet pumpar härligt i ådrorna!
    Kul att lösa jobbiga problem!
    Jag gillar din positiva inställning!
  • Ninnnis

Hvidis, jag har mest hört positivt om både Malmö och Ystad, men Ystad känns lite mindre och lugnare på något sätt. Dessutom har de en "pappaplatsgaranti" så att pappan alltid får stanna, även om man hamnar på BB istället för patienthotell.

De har även sina badkar på förlossningsrummen vilket gör att det händer att folk "råkar" föda

• Ninnnis

öööhh... *fortsätter*

..."råkar" föda i vatten, trots att det egentligen inte är tillåtet. Det hade varit häftigt

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård