• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru E

Godmorgon!

Snabbt inlägg innan möte på annan ort och sedan klippning. Jag kan trådfika imorgon eftermiddag är i Malmö på förmiddagen så kan ta tåget upp till Hbg närsom!

Kram på alla!

• lanovia 08

Kanon att du också kan Fru E! Vi har bestämt oss för att åka då vädret verkar bli helt ok. Några droppar från det blå får vi nog dock räkna med.

• Hvidbrud

Jag hoppar trådfikan även om jag gärna vill, så vill jag heldre vara hemma med nya bebisen i tryggt förvar och lilla snuttan som har fått krupp. Hon är på bättringsvägen men lite febrig fortfarande och hostan börjar låta som vanlig hosta. Tur jag kan amma, så mr j är sitt skyddad. Min bh kom idag. Den var för stor. Pust! Synd, för kg behöver bra stöd, men k var liiite i överkanten... Någon som drar 75k så är det bara att hojta till så skickar jag den! kram på er alla!

• Ninnnis

Nu vet jag inte om jag kan ändå

Det visar sig att det är sista rundvisningen innan sommaren på BB imorgon. Maken är tyvärr i Sthlm men jag funderar på att gå själv. Jag ska ta ett beslut ikväll, jag återkommer i frågan.

• Ninnnis

Stackars lilla E som har fått krupp!

Synd att bh:n inte passade. Kan du inte returnera den och byta till rätt storlek? 75K kommer jag nog aldrig att komma i närheten av

• Hvidbrud

Det var ett ebay fynd och pengarna gick oavkortat till neonatalavdelningen på ett engelskt sjukhus, så det gör inget att den inte passade eller går att byta. Men den får gärna komma till användning. Kanske svärmor kan ha den om man köper till sånt förlängarspänne i ryggen?

Ställer in en nybakad rabarberpaj i tråden. När jag kan lägga j från mig (han ligger här och ser almänt onyker ut i mina armar och himlar med ögonen och småflinar och får mig att undra vad jag egentligen har i tuttarna...) då, ska jag göra valijsås med äkta vanlj.... Mums! Men bara liite. Har fortfarande mer än hälften av gravidkilona att gå ner, så nu gäller det att äta sunt och nyttigt både för mig och lilleman och mitt ego!

• Hvidbrud

Daa: jag har haft barnen brevid mig hela tiden, så jag känner inte igen de drömmarna. Måste kännas konstigt att upptäcka att de inte är där när man har legat så försiktigt!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård