• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Daa: så skönt att det gick bra med dopet och fikat och allt. Så fint dop det verkar ha varit. Och jag är övertygad om att Parvlarna var bedårande

• Norrskensflamman

Hvidis: Sträck på dig tvåbarnsmamman! Det gör jag varje dag Om det är något jag är stolt över i mitt liv så är det mina barn. Precis som de flest föräldrar antar jag.

• Norrskensflamman

Heloise; jag har också kollat länken du gav ang flickan med samma syndrom som Elise. FAntastiskt hoppingivande och vilken tjej, vilken utstrålning!

• lanovia 08

Då tittar jag in igen, blev några dagars uppehåll. Efter att vräkt ur mig alla känslor  i onsdags så hann jag aldrig in igen. Torsdag och fredag rullade iväg i full fart. Helgen har vi spenderat hos mina föräldrar och i lördags var det bröllop.

Vi försöker få ihop våra planer tillsammans med solen. HOppas att Ninnis, Fru Bygg och Fru E befinner sig inärheten. Hur ser eran eftermiddag utan nu på onsdag? Och samma fråga går till t.ex. Ingis och Hvidis om ni är sugna på äventyr till Helsingborg.

• Ninnnis
    lanovia 08 skrev 2011-05-23 13:40:16 följande:
    Vi försöker få ihop våra planer tillsammans med solen. HOppas att Ninnis, Fru Bygg och Fru E befinner sig inärheten. Hur ser eran eftermiddag utan nu på onsdag? Och samma fråga går till t.ex. Ingis och Hvidis om ni är sugna på äventyr till Helsingborg.
    Jag ska egentligen fika hos en kollega men det kan jag säkert flytta om det vankas trådfika Däremot måste jag i så fall hämta vovven på dagis och ta med honom för maken ska till Stockholm. Jag slutar kl.15 och kan i så fall vara i Hbg vid 16.30-tiden. 
  • lanovia 08

Ok, då skall vi se om vi kan ta ett beslut snart. Skall sms Fru Bygg. Fru E har jag inget nr till.

• Heloise

Nu har ajg beställt inbjudningskort till Elises namngivningsfest
    40st, totalt antal inbjudnagäster 65 !!!!!!!!!!!!!! Hur f-n är det möjligt? jag bara undrar? vart kommer de ifrån? Hur ska de få plats i vår tiny tiny trädgård? stapla folk på varandra?

Jaja finns det hjärterum finns det stjärterum och jag hoppas hälften tackar nej Fast det gör de nog inte, det är aldrig folk somtackar nej till oss vi måste vara jä'ttebra på att göra fester haha

• Heloise
    Heloise skrev 2011-05-23 15:20:39 följande:
    Nu har ajg beställt inbjudningskort till Elises namngivningsfest
    40st, totalt antal inbjudnagäster 65 !!!!!!!!!!!!!! Hur f-n är det möjligt? jag bara undrar? vart kommer de ifrån? Hur ska de få plats i vår tiny tiny trädgård? stapla folk på varandra?

Jaja finns det hjärterum finns det stjärterum och jag hoppas hälften tackar nej Fast det gör de nog inte, det är aldrig folk somtackar nej till oss vi måste vara jä'ttebra på att göra fester haha
    och var skämtsamt menat

Nu ska mamma, pappa, mormor, och morfar hit på lite take away, Elisemys och vin ikväll. Panzer är på kurs med kurt i Norrköping tills imorgon kväll.

Funderar över hur de tkommer sig att ajg fullständigt förlorat min arbetsdrivkraft? Har det hela tiden funnits en liten Maria Montazami inom mig, jag är iofs inte så förtjust i tofsar men annars verkar hon ha det bra. Laga mat, övervaka städerskor, shoppa och pyssla om barnen.

Jag har ingen städerska att övervaka men jag vill gärna pyssla om barnet, laga mat och bara fisa runt hemma. Jag får nästan ångest av blotta tanken på att gå tillbaka till jobbet. Jag har inte vetat fullt hur mkt jag avskytt det förens nu när jag inte behöver jobba.
  • Heloise

Måste visa hur fint inbjudningskortet blev

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård