• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Daa

Oj, så fort tiden går när man sitter här. Det är dags att börja förbereda för matning (visst borde jag väl ligga och vila nu när barnen sover och jag är trött? ).

Jag hinner ofta in för att läsa lite snabbt vad som händer här, men det är mycket jag missar att kommentera dessvärre. Tänker mycket på er.

Ni är bäst, kom ihåg det.

• Daa

Men, just ja. Muggles:
    Väldigt imponerad över att du lyckats lägga till tjejerna själv. Du har all rätt i världen att vara kaxig.
    Hoppas att det går bra hemmavid.

• Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-05-21 20:51:18 följande:
    Det är rätt lugnt nu, vi har kommit överens om hur vi ska ha det. Nu gäller det bara att få ner det på pränt på ett vettigt sätt. Blä.
    Skönt att ni är överrens, men jobbigt ändå. Inboxen är öppen om du vill skriva av dig. *kramar försiktigt*
  • Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-05-22 12:58:25 följande:
    Barnen sover, regnet porlar utanför. Det börjar gå upp för mig att jag är tvåbarnsmamma och det får mig att sträcka lite extra på ryggen. Man kanske skulle satsa på det där fotbollslaget...
    Fina tvåbarnsmamman!

Ja ett sjumannalag hinner ni väl med iallafall
  • Ninnnis

Daa, vad härligt att dopet blev bra! Duktiga små parvlarna som sov sig igenom det. Tur att ni hade förberett för många fikagäster. Klart att alla vill vara med och hedra två små parvlar Hjärta

• Ninnnis

Helgen har varit skön med sovmorgon, långa promenader och hemmamys. Vi hämtade bilbarnstolen och skötbordet i lördags, men när maken skulle montera så visade det sig att det var en spjälsäng i förpackningen istället för ett skötbord...

Igår monterade han spjälsängen och Minis egen garderob, så nu är det bara skötbordet kvar.

I eftermiddag är det dags för andra föräldragruppsträffen, sedan tänkte vi köpa med oss varsin pizza hem    

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård