• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

Tillbaka efter härlig långpromenad. Nu ska jag ta en bit kladdkaka från igår och läsa förlossnnigsboken

*bjuder laget runt*

• Heloise

Idag har vi hunnit mkt. Städat hela huset, busat, myst och varit till röda korset och lämnat urvuxna bebiskläder.

Nu uppskattar ajg att jag har ett fönster på ungefär 15minuter innan Pruttan vaknar. Då måste jag hinna duscha och tvätta bort lite bebiskräks ifrån håret. Sen mata bebis, sen in med hasselbackarna i ugnen och så förbereda fläskfilén, Doppa jordgubbar i choiklad och skära sallad. Puh tur att Elise är snällaste ungen i stan och att jag är välorganiserad

Idag ska vi ha examensmiddag för Panzer

puss

• Heloise
    Villemoa skrev 2011-05-20 11:56:20 följande:
    Heloise: nja, nån snabb 3:a blir det inte den närmsta tiden...
    Och du, du är JÄTTEFIN!!
    Men du jag har hört att det är jättebra att öva, så att man liksom vet vad man ska göra när det väl är dags
  • Villemoa
    Heloise skrev 2011-05-20 16:05:12 följande:
    Men du jag har hört att det är jättebra att öva, så att man liksom vet vad man ska göra när det väl är dags
    OM det nu blir nån 3:a.....men öva är ju jättebra och jättekul
  • Villemoa
    Heloise skrev 2011-05-20 16:04:37 följande:
    Idag har vi hunnit mkt. Städat hela huset, busat, myst och varit till röda korset och lämnat urvuxna bebiskläder.

Nu uppskattar ajg att jag har ett fönster på ungefär 15minuter innan Pruttan vaknar. Då måste jag hinna duscha och tvätta bort lite bebiskräks ifrån håret. Sen mata bebis, sen in med hasselbackarna i ugnen och så förbereda fläskfilén, Doppa jordgubbar i choiklad och skära sallad. Puh tur att Elise är snällaste ungen i stan och att jag är välorganiserad

Idag ska vi ha examensmiddag för Panzer

puss
    Mums vad gott det låter! Hoppas ni får en trevlig kväll!
  • Norrskensflamman

Heloise, måste säga det igen: Du är helt fantastisk!! Du måste vara den vackraste. starkaste och mest fantastiska mamman och frun i världen!! Särskilt för underbara, lilla Elise och Panzer. You rock ♥

Villemoa, så skönt att lillskruttan gick igenom besiktningen. Min ögonsten, Hondan, gick också genom beskitningen u.a. En mycket fin bil sa killarna på Bilprovningen. Jag älskar att vara där. De är SÅÅÅÅ himla trevliga grabbarna.

Ninnis: Duktiga lillponken som vänt sig mot utgången Väluppfostrad och välartad redan i moderlivet

Nu har jag ätit pasta med räkor och soltorkade tomater. Jag är proppmätt, för jag fick äta det som tjejerna lämnade. Det var sååå gott och det vita vinet till var inte alls dumt Satt där det skulle direkt!

• Norrskensflamman

Och f.ö,  kan jag så här i förbifarten nämna att det finns personer som tycker att jag är den mest fantastiska varelsen på jorden Nåt mer säger jag inte nu....

• Hvidbrud

Är det till att vara fröken hemlig ..! Blir ju inte alls nyfiken!

Var på återbesök på bb igår. Gossebarnet gick också igenom besiktningen. Lät sig stickas utan en tår och hade gått upp 70g sen vi blev utskrivna. Det var bra! Nu ska han bara bli härligt rund och go! Han höll mig vaken halva natten, en prutt på tvären och er rap som satt fast. Inte roligt att vara en liten bebis då. Detta ledde till att jag vaknade med en hejdundrande huvudvärk! Blä! Så kaffe och Alvedon och typ 20 glas vatten. Oj, nu vaknar han! Hej!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård