• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-05-19 08:52:30 följande:
    Nu finns Skruttan på Fejjan. Jag har länkat på min sida.
    Jag såg det, söta tjejen! ♥
  • Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-05-19 08:50:00 följande:
    Ninnis, du min spelguru, nu behöver jag hjälp igen. Har googlat men får upp massor med snarlika träffar och jag vet inte vad som är vad

Lilla K har äntligen sagt vad hon önskar sig i present. Ett Wii-spel som hon säger heter Mario Ski & snow.
    Måste man inte ha en bräda till det?
    Var får man tag i ett sånt där spel, hittar inget som heter precis så...
    Kan det vara detta?

http://www.retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=4062

Jag tror man behöver bräda till en del av grenarna. Jag har motsvarigheten med sommar-OS och det är skitkul! Där behöver man däremot ingen bräda.
  • Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-05-19 09:11:53 följande:
    Guuud så gott Ninnis! Och din gubbe är en guldklump!
    Det är han faktiskt ♥ *kär*
  • Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-05-19 09:12:32 följande:
    7 000!!!!!!!!
    Woohoo!

Hur har Hvidisfamiljen det idag?
  • Hvidbrud

Kanske blir den för stor, men jag är så nedrans trött på trånga bhar! Den kostade bara 100kr med frakt, så det är värt ett försök. Skulle jag in o h köpa en i bhbutik här skulle det gå på mi st 600kr!

Lillprinsen sover, storsessan lämnas på dagis. Här är lugnt och fridfullt! Hade glömt hur mycket de små sover i början. Skulle på återbesök på bb igår, men jag hade helt missat att det var onsdag! Så det blir idag istället. Ska bli kul att se om han har vänt i vikt. Tycker att kinderna har börjat runda till sig lite

• Hvidbrud

Bra, Ninnis! Maken är lite disträ och glömmer vad han håller på med och så, måste få honom att vila lite idag annars blir han helt slutkörd. Käns som om jag kan hantera entimmes sovpassen bättre än han, så det är viktigt att han också tar igen sig! Men han vill fixa och dona och tvätta och fylla förråden och reparera cykeln och Gud vet vad... Jag vill bara amma, titta in i babyögon och sova.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård