• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru sy

Villemoa: Fina bikini, klart du kommer vara fin i dem på stranden!

• Fru sy

Bärsjalen jag köpte på tradera kom igår och idag har vi testat den, Orvar verkr gilla den. Han var ledsen men somnade på ett ögonblick när jag satte i honom. Kunde tom sitta vid symaskinen med honom på magen

Nu är det en liten som vaknar här och vill ha mat. Får titta in imorgon igen

• Ninnnis
    muggles skrev 2011-05-18 17:56:51 följande:
    Jag lade just till båda tjejerna alldeles själv Börjar bli kaxig nu hehe. Dock tycker de att det kommer för lite och gnäller. Inga spända bröst här inte... Men jag kämpar på... Har inte läst ikapp, tänkte göra det hemma på datorn. Vi har den visserligen här men jag hinner inte. Har dock förstått att Hvidis ploppat -stort grattis!
    Heja dig, vad duktig du är! Åker ni hem idag?
  • Ninnnis

Hvidis, 75 K?! Shit pommes frites!

Fru Sy, vilken bärsjal blev det? Jag är också lite sugen på det. Härligt att Orvar verkar gilla den.

• Ninnnis

Och ja, jag vet att LCHF + potatis inte blir så nyttigt men kycklingen är så god så det är värt varenda kalori

• Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-05-19 08:29:16 följande:
    Ninnis, din make verkar ju helt underbar! Du är värd honom

Du är också värd en underbar make...
  • Norrskensflamman

Ninnis, du min spelguru, nu behöver jag hjälp igen. Har googlat men får upp massor med snarlika träffar och jag vet inte vad som är vad

Lilla K har äntligen sagt vad hon önskar sig i present. Ett Wii-spel som hon säger heter Mario Ski & snow.
    Måste man inte ha en bräda till det?
    Var får man tag i ett sånt där spel, hittar inget som heter precis så...

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård