• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Blev förresten förälskad i min son igår! Oj vad det bara sköljer över en med kärlek! Tänk att hjärtan kan bli ännu större och rymma ännu en evinnerlig kärlek.

• Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-05-19 09:25:44 följande:
    Blev förresten förälskad i min son igår! Oj vad det bara sköljer över en med kärlek! Tänk att hjärtan kan bli ännu större och rymma ännu en evinnerlig kärlek.
    Åh! Hjärta
  • Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-05-19 09:23:14 följande:
    Bra, Ninnis! Maken är lite disträ och glömmer vad han håller på med och så, måste få honom att vila lite idag annars blir han helt slutkörd. Käns som om jag kan hantera entimmes sovpassen bättre än han, så det är viktigt att han också tar igen sig! Men han vill fixa och dona och tvätta och fylla förråden och reparera cykeln och Gud vet vad... Jag vill bara amma, titta in i babyögon och sova.
    Batman är också en guldklump
  • ingenjörsbruden

*wettex-sladdrig Ingis kryper in*

Hej Flickor, fasen va ni skriver!

Hinner knappt skriva o än mindre läsa.....busan har gett oss en helvetes natt....fläckvis sömn...hon hade nog ont....kanske i tänderna....eller i magen.....iallafall så hjälpte alvedon till slut....men fy va jag mår idag....

Fru E: Då har du en aspirant på alunroten o funkiorna....när ska du "avveckla" dem? Vi fixar nog tyvärr inte rabatten förrän i sommar....men jag kan nog plantera på något annat ställe så länge.....

massa o kramar

*kryper ut igen*

• Ninnnis

Ingis, vad jobbigt för både er och Busan. Hoppas du härdar ut idag. Kram på dig!

• Norrskensflamman

Hej, hej!
    Tack för alla komplimanger om min evinnerliga kärlek ♥

Hvidis: visst är det fantastiskt! När man har ett barn tror man att man omöjligt ska kunna ge lika mycket kärlek till ett till barn. Man tror liksom att man då måste dela upp kärleken 50-50 mellan dem. Men så är det ju inte alls. Helt plötsligt så besitter man dubbelt så mycket kärlek, som man aldrig ens kunde ana att det var möjligt att frambringa ur sig själv. DET är verkligen underbart!

Nu är jag dyngsur. Har varit och hejjat på Lilla K som sprungit Vårruset på förskolan. Oj, oj, oj, vad de sprang!! I spöregnet

Hon blev så innerligt glad när hon såg mig så det var värt att bli genomfrusen och blöt. Hennes lyckliga lilla leende värmde mig Hjärta  Och  så fick jag ju flera pussar o kramar  
    Tänk att pappan missar allt detta... mer eller mindre frivilligt. Vilken förlust för honom!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård