• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Villemoa

lanovia: förstår dina tankar fullt ut, hade samma när jag väntade Ellie! Vet du, ibland orkar man inte ta hand om barnen men man gör det ändå. Är du rädd för att inte orka nån gång eller hela tiden? Varför tror du att du inte skulle orka med dem? Försök att inte tänka i de banorna (lättare sagt än gjort, jag vet) försök istället att koncentrera dig på här och nu. Sen när bebisen har kommit är det en dag i taget som gäller. Det främsta är ju att vara med ungarna, allt annat får komma i andra hand! KRAM på dig!

• Villemoa

Tack alla för fina ord angående mig och mina bikinis Trodde aldrig att jag skulle passa bra i den röda, att jag skulle vara jätteblek i den men den är jättefin på! Den cerisa kommer vara jättefin när jag fått mer färg. Får hoppas att det blir soligt och varmt här framöver så jag hinner sola lite innan vi åker den 12 juni

• Villemoa

Fru Bygg: blä för huvudvärk! Du tror inte att den kan bero på att du har lite mycket både på jobbet och med byggandet hemma? Hoppas du får bukt på den iaf!

Ninnis: you go girl! På dem bara! Fy för att bli så arg men ibland är det ett nödvändigt ont!

• Ninnnis

Snart ska jag åka hem och städa. Maken och jag ska hjälpas åt, men det är trååååkigt i alla fall. Men jag ska ha tjejmiddag hemma imorgon så det är inget att be för...

• Ninnnis
    Ninnnis skrev 2011-05-18 16:19:27 följande:
    Snart ska jag åka hem och städa. Maken och jag ska hjälpas åt, men det är trååååkigt i alla fall. Men jag ska ha tjejmiddag hemma imorgon så det är inget att be för...
    Åh, bara för det meddelade maken precis att han inte kommer hem förrän halv åtta. Han har varit i Göteborg över dagen och det drog ut på tiden. Jag får nog städa på egen hand, vilket är om möjligt ännu tråkigare.

*dagens i-landsproblem*
  • Ninnnis

För att vara lite positiv så är jag ledig på fredag eftersom det är helgdag i Danmark. Alltså kan man nästan säga att det är fredag imorgon för mig 

• muggles

Jag lade just till båda tjejerna alldeles själv Börjar bli kaxig nu hehe. Dock tycker de att det kommer för lite och gnäller. Inga spända bröst här inte... Men jag kämpar på... Har inte läst ikapp, tänkte göra det hemma på datorn. Vi har den visserligen här men jag hinner inte. Har dock förstått att Hvidis ploppat -stort grattis!

• Hvidbrud

Tack muggles! Duktig du är! Ibörjan är det nog aldrig nog för de små, Elvis kunde suga 24/7 om han fick lov! Jag har precis beställt en ny bh på ebay. Jag får typ sex bröst i alla mina gamla, så nu beställde jag en ha ha ha 75k!!! Ha ha! Passar inte den så vet jag inte vad jag tar mig till? Knyter ikeapåsar om halsen eller nått!

• Fru sy
    Hvidbrud skrev 2011-05-18 21:16:49 följande:
    Tack muggles! Duktig du är! Ibörjan är det nog aldrig nog för de små, Elvis kunde suga 24/7 om han fick lov! Jag har precis beställt en ny bh på ebay. Jag får typ sex bröst i alla mina gamla, så nu beställde jag en ha ha ha 75k!!! Ha ha! Passar inte den så vet jag inte vad jag tar mig till? Knyter ikeapåsar om halsen eller nått!
    Ja, skit vad stora brösten blir. Jag köpte mig en amningsbh innan han föddes som jag tyckte var stor, men den täcker inte ens halva brösten idag. Men hittade en på Lindex i 75 DD som funkar bra, köpte den i svart oxå igår så nu ska jag klara mig tänkte jag. 75K... jag som tycker mina är stora

Jag är oxå nyfiken på namn på Elvis, du får gärna inboxa mig om du har lust!
  • Fru sy
    muggles skrev 2011-05-18 17:56:51 följande:
    Jag lade just till båda tjejerna alldeles själv Börjar bli kaxig nu hehe. Dock tycker de att det kommer för lite och gnäller. Inga spända bröst här inte... Men jag kämpar på... Har inte läst ikapp, tänkte göra det hemma på datorn. Vi har den visserligen här men jag hinner inte. Har dock förstått att Hvidis ploppat -stort grattis!
    Duktiga du!! *Håller tummarna för spända bröst hos dig oxå då*
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård