• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08
    Norrskensflamman skrev 2011-05-18 12:55:08 följande:
    Jag har sån j-a huvudvärk...   Vet inte om det är lingonvecka på G. Borde vara det. Men man vet ju aldrig...
    Man vet aldrig?? Är du rädd för att du är gravid??
  • lanovia 08

Villemoa, tack för att du frågar. Illamåendemässigt och huvudvärksmässigt är det en bra dag idag. Hoppas det kan hålla i sig så. Skulle dock behöva äta NU, men maken är ute och kör bil med E dels för att uträtta lite saker men främst ihopp om att hon skall somna. HOn är så trött men bara vägrar stänga ögonen. Får nog snart äta utan honom.

• lanovia 08

Hörni skåningar hur ser era eftermiddagar ut torsdag el fredag nästa vecka alternativt måndag-onsdag veckan därpå?  Någon dag som vi absolut inte bör åka om vi skall få träffa er?

• Fru E

Ingis-om du är intresserad så har jag rödbladig alunrot i trädgården som ska bort har minst två plantor men kan nog hitta fler om jag spanar. Har en massa annat med bla marktäckare och funkia i olika sorter!

Ninnis-lovar att inte försvinna ska ta mig i kragen och få undan mina tankar

• Fru E

Lanovia-jag kan fredagen och onsdagen som bäst ev tisdagen men måste vara i Höör till 18.30 då

• Norrskensflamman
    lanovia 08 skrev 2011-05-18 13:33:36 följande:
    Man vet aldrig?? Är du rädd för att du är gravid??
    Man vet aldrig... Nej, det är väl inte så stor risk.
  • Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-05-18 13:24:13 följande:
    Då kan du vittja den nu.
    Vittjad och svarad!
  • Ninnnis
    lanovia 08 skrev 2011-05-18 13:37:50 följande:
    Hörni skåningar hur ser era eftermiddagar ut torsdag el fredag nästa vecka alternativt måndag-onsdag veckan därpå?  Någon dag som vi absolut inte bör åka om vi skall få träffa er?
    Torsdag och fredag nästa vecka slutar jag kl.17 men är obokad efter det. Tisdag veckan efter kan jag efter ca.15.30 (ska till BM) och onsdag slutar jag kl.16. Måndagen har vi föräldragrupp. Vill jättegärna ses!
  • Fru Bygg

Lanovia, jag kan torsdag nästa vecka och måndag och tisdag veckan därpå.
    Nu får du ett pussel att få ihop alla tiderna!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård