• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Nu har min älskling gjort iordning punkt nr 2 av den mat jag gillar just nu så jag skall gå och äta den.

Flamman jag orkar itne skriva något klokt nu, men kloka ord får du gott om ändå. Ta till dig dem och ta emot min stora dunder kram! Finns här och tänker på dig även om jag inte orkar säga något.

• lanovia 08
    Villemoa skrev 2011-05-16 20:54:47 följande:
    *puts väck allmänna svacka!*
  • Villemoa
    lanovia 08 skrev 2011-05-16 20:55:10 följande:
    Nu har min älskling gjort iordning punkt nr 2 av den mat jag gillar just nu så jag skall gå och äta den.
    Smaklig spis!
  • Villemoa

Nu ska jag snart se "En unge i minuten" och gråta lite till

Trevlig måndagskväll till alla fina trådisar

• Fru sy
    Norrskensflamman skrev 2011-05-17 08:17:07 följande:
    God morgon! Hur har ni det idag då?

Här har det regnat. Är grått och mulet och 3 grader varmt.

God morgon Flamman! Här är det bra, men trist väder. Orvar och jag är uppe lite tidigare idag för vi ska ta oss till stan och fika med en kompis och hennes lilla dotter. Troligen blir det lite barnklädesshopping oxå Första gången jag och lillkillen åker till stan själva, vi har bara varit på bvc innan så ska bli lite spännande!

Massa kramar till dig Flamman! Tänker på dig i mängder...

• Hvidbrud

Här öser det ner. Batman lämnar e på dagis, Elvis snusar i sängen, mjölkstinn och nöjd. Jag ska ta och reparera amningskudden så att Mona axlar inte går isönder istället. E vill pilla på bäjbin hela tiden- så klart! Hon blev så glad så glad när vi kom hem. Min fina flicka!

• Daa

Hej, Hvidis. Tack för att du delade din förlossningsberättelse. Jättefin läsning.

Så mysigt ni verkar ha det.

• Daa

Fru Sy, tror inte att jag kommenterade din förlossningsberättelse. Tack så mycket för den.

Hmm... har inte hunnit skriva ner min ännu. Kanske ska försöka göra det så jag kommer ihåg.

Lanovia: massa kramar.

Barnen har brutit sitt mönster idag. De somnade så gott båda två mitt i matningen, så jag har inte hjärta att ta upp dem för att byta blöja.
    Fälga är alldeles extra hungrig och extra skrikig och gnällig, så jag tror att hon är i någon sorts bebisfas.
    Igår var mamma här, så jag kunde baka lite inför dopet. Den extra hjälpen behövdes verkligen, hade inte fått något gjort annars.

• Ninnnis

God morgon!

Flamman, Hvidis skrev så himla fint till dig. Bli inte blind av hans tillfälligt gulliga sinnestillstånd och glöm inte bort hur dåligt han får dig att må när han är  på det humöret. Kraaaaaam!

Daa, skönt med avlastning från mamma. När är dopet?

Hvidis, åh vad mysigt det låter! Fina lilla familjen ♥

Lanovia, usch och fy för svacka! Hoppas du mår bättre snart, annars kanske du ska prata med någon? Jag kan säkert ta mig till HBG en eftermiddag!

Heloise, skönt ändå att det "bara" var BT som gjorde dig arg. Jag grät också floder till youtubeklippet...

Fru Bygg, var rädd om dig och magen!

And beyond hur går det för er? Läker du som du ska? Hur mår lilla Mary?

Jag är också nyfiken på hur det går för Mugglesfamiljen, men ni har nog inte kommit hem än?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård