• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Får inte ur mig mycket vettigt idag heller. Ont i huvudet och illamående. Nu skall vi snart iväg och fira 17e maj.

Vad gäller fika låter det bra att det finns några som vill även vardagar. Vi har inte bestämt när vi åker ännu, men blir def inte denna vecka. Får återkomma när vi kollat upp vädret vill ju helt inte åka i regn, förtar liksom en utedag.

• Fru sy
    Ninnnis skrev 2011-05-17 09:40:38 följande:
    Fru Sy, spännande med stadsbesök på egen hand Är det "min" stad ni ska till?
    Japp det är "din" stad jag varit i, eller vi var inte inne i centrum utan på ett nyöppnat köpcenter precis utanför. Det blev en hel del shoppat till lillkillen Och han va så duktig, sov sött i vagnen hela tiden. Ammade honom en gång och sen fortsatte han sova sött. Duktig kille!
  • muggles

Dubbelamning nr 2 avklarad - går bättre och bättre! Tjejerna suger jättebra, vikten har stabiliserats, mina värden har äntligen vänt uppåt. Kanske hemgång snart...

• Fru sy
    muggles skrev 2011-05-17 16:53:18 följande:
    Dubbelamning nr 2 avklarad - går bättre och bättre! Tjejerna suger jättebra, vikten har stabiliserats, mina värden har äntligen vänt uppåt. Kanske hemgång snart...
    Vad härligt det låter!! Du är så duktig!!! Tänk att ni har dem hos er nu...
  • Villemoa
    Fru sy skrev 2011-05-17 15:58:27 följande:
    Japp det är "din" stad jag varit i, eller vi var inte inne i centrum utan på ett nyöppnat köpcenter precis utanför. Det blev en hel del shoppat till lillkillen Och han va så duktig, sov sött i vagnen hela tiden. Ammade honom en gång och sen fortsatte han sova sött. Duktig kille!
    Duktige Orvar!
  • Villemoa
    muggles skrev 2011-05-17 16:53:18 följande:
    Mysigt, mysigt, myyysigt! Har Moa träffat flickorna än? Har ni bestämt namn? Är nyfiken serru
  • Villemoa

Flamman: jaa vad fullt upp du har det! Hjärta lilla K som blir sex år!!

lanovia: fy för huvudvärk och illamående! Hoppas det gått över!

• Villemoa

Idag fick jag möjligheten att åka in till city för lite shopping och träffa en kompis från hemstaden. Det var såå skönt att få åka iväg utan barn och bara få vara jag!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård