• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

Vi var på föräldragruppsträff för första gången av tre igår. Det var trevligt, ganska mycket upprepning från profylaxkursen men alltid lär vi väl oss något nytt

• Norrskensflamman

Mysigt med föräldragrupp Ninnis. Snart så är det din tur att ploppa ut bebbe

Daa: skönt att mamma kan rycka in och avlasta ibland med Parvlarna. Åh, vad jag skulle vilja komma och träffa dem. Ja och dig och skäggmannen också förstås
    Bara det att just nu är det fullt upp med fotboll, kör, jobbsökeri, räfsning och allt annat J-A tjafs. Mäklaren kommer nästa vecka för att värdera kåken iaf. 
    Lilla K fyller år nästa vecka så i helgen ska det inhandlas för kalas.

Fru Sy: lycka till i stan med Orvar. Blev det nå'  shopping

• Ninnnis

Flamman, jobbigt med alla praktiska saker som ska fixas i tillägg till allt det känslomässiga. Försök fokusera på det braiga, som kören och Lilla K´s födelsedag. Hur mycket fyller hon nu igen? 

• Norrskensflamman

Ninnis: min lillskrutta fyller sex år! Ofattbart. Min bebis... börjar förskoleklass på skolan i augusti

Men hon har fortfarande gossiga, knubbiga, lena fötter och luktar gott från huvudet och kinden

• Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-05-17 13:31:47 följande:
    Ninnis: min lillskrutta fyller sex år! Ofattbart. Min bebis... börjar förskoleklass på skolan i augusti

Men hon har fortfarande gossiga, knubbiga, lena fötter och luktar gott från huvudet och kinden
    Hjärta
  • Ninnnis
    Fru E skrev 2011-05-17 14:12:58 följande:
    Nämnde ni fika
    Jaaaa! Det magiska ordet som lockar fram fina Fru E  
  • Ninnnis
    Fru E skrev 2011-05-17 14:38:23 följande:
    Ninnis-fika tackar jag aldrig nej till
    Och jag tackar aldrig nej till en möjlighet att krama dig irl
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård