• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Blommis, hur blev det med Blommannen och jobbet, har han bytt eller hur var det? Minns att han inte trivdes så bra, att han hade en mara till chef...

• passionsblomman

Heloise; nyss satt jag och sa till sonen"nä, jag måste gå och ta ut linserna, för ögonen är så torra att de svider"

Well, nu är de inte så torra längre....

Här är förresten länken oklippt och utan TV-panelens inklippta ansikten. Den är mycket längre *snyter mig*

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • lanovia 08
    Fru Bygg skrev 2011-05-16 14:53:20 följande:
    Hur mår du annars nu då Lanovia? Har illamående släppt lite och aptiten kommit tillbaka?
    Ilamåendet är väl kanske lite bättre, men det är olika för olika kvällar. Aptit, nja. Petas mycket i maten och verkligen inte mycket som accepteras. Just nu har jag tre favoriter
    1. Välling och macka
    2. banan och mjölk med jordgubbssylt
    3. spaghetti och köttbullar

Men detta kan man ju inte leva på enbart.

Annars känner jag mig allmänt, glädjelös, trött och nere. Har inte lust med någonting. Skall på bröllop på lördag och itne ens det känns roligt. Och inte lust med någonting innebär verkligen ingenting, fråga stackars maken som knappt får komma till.
  • Villemoa

Flamman: torkar mina tårar här borta jag också! Klart det är sorgligt, helt för jävla sorgligt, och du gör rätt även om det känns åt fanders. Håller med Hvidis i hennes kloka inlägg. Och du, feg är det sista jag skulle kalla DIG. Tvärtom är du himla MODIG!! Hjärta

• Villemoa

lanovia: till dig! Vet hur det är att vara less och inte känna för nånting. Men du, har DU nån att prata med? Vet ju att din make har haft sina svackor och det har ju påverkat dig också. Många kramar!

• lanovia 08
    Villemoa skrev 2011-05-16 20:44:59 följande:
    lanovia: till dig! Vet hur det är att vara less och inte känna för nånting. Men du, har DU nån att prata med? Vet ju att din make har haft sina svackor och det har ju påverkat dig också. Många kramar!
    Nä det har jag inte men vet heller inte om jag behöver det. Har min underbara man som lyssnar och stöttar. Och annars tror jag bara det är en allmän svacka.
  • Villemoa
    Heloise skrev 2011-05-16 15:26:11 följande:
    Sladdar in en sväng och säger hej! Inte förbannad allmänt, utan förbannad på BT.

Hvidis underbar förlossningsberättelse! Är också nyfiken på namnförslagen

Här tänkte ifall ni vill rensa tårkanalerna( jag har sett den 2ggr o gråter nästan fortfarande)

www.aftonbladet.se/webbtv/noje/schulmanshow/a...
    Shit vad jag grät när den lilla tomteflickan sa "daddy, I miss you. I love you!" *torkar tårarna*
  • lanovia 08
    Fru Bygg skrev 2011-05-16 14:52:35 följande:
    Åh, gumman! Satt faktiskt och funderade på att ta en del goa BT-flickor med mig upp till Gbg för att bara ge dig en kram och lite energi.
    Oj, vad skoj med en Helsingborgstripp! Jag är absolut inte upptagen på sena eftermiddagen. Det finns säkert några andra goa tjejer som kan ta sig hit också väl?
    Gulledig ett sådant besök hade gjort mig sååå glad. Bara tanken värmer.
    Vi får se hur långt våra planer når, skulle vara så skönt att ta en dagsutflykt, var mysigt förra året när vi gjorde det. Skall bara se så eknomin håller igenom allt den skall...
  • Villemoa
    lanovia 08 skrev 2011-05-16 20:49:58 följande:
    Nä det har jag inte men vet heller inte om jag behöver det. Har min underbara man som lyssnar och stöttar. Och annars tror jag bara det är en allmän svacka.
    *puts väck allmänna svacka!*
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård