• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Villemoa
    Heloise skrev 2011-05-15 21:12:11 följande:
    Jag har skrivit långa inlägg , två¨gånger idag som försvunnit. Är förbannad och har inte tid att skriva ett 3e
    Åh vad sånt är irriterande! Hoppas allt är bra med er!
  • Fjällbruttan
    {#emotions_dlg.flower}Grattis Hvidis med familj till en liten Elvis {#emotions_dlg.flower}

HjärtaOch Grattis Elvis och välkommen till världenHjärta

Hoppas du hann sova lite innan det drog igång!
    Kramar om er alla och jublar över en trådbebis till
  • Fjällbruttan

Vi har haft en toppendag men en låååång sådan!
    men nu är mitt stora stjärneljus konfirmerat och det gick strålande och deras framförande var underbart och jättesuperduperbra! Är så förbaskat stolt mamma!!!

Och I var korsbärare Vi är lite traditionella, det var nämligen jag med (fast det var bara en slump att vi båda var det men det säger jag inte till nån )

Och tårtan vart super och cupcaksen med...

Så ni ska jag sooooova!!

Kram till er alla!

• Leksi

Åh hej Bruttan! Grattis till konfirmationen av dottern! {#emotions_dlg.flower}
    Jösses vad gott det lät, tårtan och cupcaksen (härliga svengelska...)! Mums! Synd att du bor så fasligt långt bort bara annars hade jag definitivt kommit och ätit upp alla rester! Tungan ute

• Leksi

Ja jag måste också gå och sova, en ny lång arbetsvecka väntar på en. Gäsp!

• Ninnnis
    Leksi skrev 2011-05-15 22:20:07 följande:
    Snart är det er tur... Gravid = Baby
    Är jag näst på tur? *tittar mig förskräckt omkring*

• Ninnnis
    Leksi skrev 2011-05-15 22:38:01 följande:
    Fan vad bra det går i hockeyn då... Skrikandes
    Ja det gick ju skitbra...
  • Ninnnis

Bruttan, grattis till lyckad konfirmation!

Flamman, det glädjer mig att ni har haft ett konstruktivt samtal. Det är verkligen jättetråkigt att ni verkar gå skilda vägar, men samtidigt verkjar det vara oundvikligt. Jag finns här om du behöver kräka av dig, gråta eller kramas. Kram på dig!  

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård