• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Då väntar vi på lille Elvis. Hvidis du har väl laddat upp med en liten bärbar TV så du kan se melodifestivalen ikväll?

• passionsblomman
    Tjohoooooooo! Gu vad kul!  GRATTIS Muggelsfamiljen! Underbart!!!! *jublar*

Skrattande
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Norrskensflamman

Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihhhhhhhhhh!!!! Mugglan och Mugglefamiljen: G R A T T I S ! ! ! !  *korkar upp champagnen*
    Poffffffffff!!!! Skål
    Ada o Beda: VÄLKOMNA!! Ni är efterlängtade HjärtaHjärta

Så skönt att det gick bra Glad

Nu väntar vi på att Hvidisens Elvis ska rocka loss och kika ut!

• Norrskensflamman

Igår hade jag o maken ett lugnt och sansat och långt snack, med tårar, kramar och mycke känslor.
    Vi har väl iaf kommit fram till att han ska söka sig jobb därborta och vi ska göra bodelning och försöka lösa det praktiska. Det som kommer bli jobbigt är det ekonomiska.
    Jag förstår honom att han vill flytta tillbaka, han trivs inte här, han har ingen chans att få ett bättre jobb här och han är frustrerad, känner sig inget värd och han längtar hela tiden "hem". Detta går ut över mig o barnen. Hans stora dilemma är att här har han barnen. Jag sa att jag tänker INTE flytta till hans hemland, och det förstår han.  Så, tja, jag vill ju att han ska må bra och vara lycklig, kan han inte bli det här med oss, är inte det liv vi har här tillräckligt för honom så kan jag inte hålla fast honom.
    Jag har lovat hjälpa honom söka jobb på svenska firmor därborta, jag vill förstås att han ska få ett någorlunda bra jobb där han kan "klättra" så att det finns chans att han kommer leva drägligt och kunna ha ekonomisk möjlighet att träffa flickorna. För det vill han.
    Tja, vi har inte diskuterat färdigt, men nu känns det som att vi nått fram till varann.
    Han har även lovat att den tid han är kvar här ska han engagera sig mer i barnen och avlasta mig med den biten. Så nästa vecka är det han som ska med T på fotbollsmatch. Han var och köpte henne skor idag... Gissa om det var en tjej som var överlycklig.♥

• Hvidbrud

Tja, Elvis är en seeeg en... Har färdknäppat och gått långt och fort och länge idag. Känner mig mör som ett kilo köttfärs ( ) i underlivet, men inte en enda sammandragning idag... Igår var det lite lite på gång, men idag kunde jag lika gärna varit i v. 30.... Max två veckor kvar i allafall! ( man går tre veckor över i Malmö innan igångsättning) vill absolut inte bli igångsatt, så det är bara att bita ihop. Maken börjar bli otålmodig, han hade ju satsat på att vara pappaöedog nu, men får dra till jobbet dag ut och dag in istället... Tur svärmor inte kom förr att passa e denna veckan, för hon hade inte behövt. Visste det! Nä nu ska jag ladda! Eric Eric Eric!!!! Å lite på Finland och de galna irländarna....!

• Norrskensflamman

Och jag har gjort klart för honom att det där skitsnacket och psykiska terrorn kan han lägga ner. Tänker inte ta den skiten mer. Och att jag vill att han flyttar ut så snart han kan. Så länge han bor här får han bete sig normalt och hålla sig lugn. Ev. har han ett boende från 1/8.
    Vi har sedan tidigare en bokad utlandsresa till släktingar i juli... och jag har varit mycket tveksam om vi ska åka tillsammans eller ej. Han har också tvekat. Jag kommer åka med flickorna iaf, oavsett om han följer med eller ej. Villkoret för att resa tillsammans är att vi ska hålla sams och inget bråk. Vi gör det för flickornas skull, då de sett fram emot den här resan rätt länge nu.
    Få se hur det blir i slutänden...

• Hvidbrud

Åh, flamman! Blir helt tårögd när du skriver. Som om ni äntligen kan prata Alvar och komma vidare ur den smärtsamma och destruktiva spiral ni fasnat i. Så sorgligt, men ändå glädjande. Bittersweet. Kramar om och håller din hand så länge du behöver den!

• Fjällbruttan
    muggles skrev 2011-05-14 13:17:53 följande:
    Två tjejer födda efter 4h drömförlossning. 2,5 + 2,8 kg
    HjärtaSkål Grattis till Mugglesfamiljen och VÄLKOMMEN Ada och Beda!!{#emotions_dlg.flower}Hjärta

Skönt med en drömförlossning och skönt att denna delen av er lååååånga resa är över!
    Är så glad att allt gått bra!

Kramar i massor!!
  • Fjällbruttan

Flamman, gläds för din skull att det lugnat ner sig och att ni kommit fram till något klokt.
    Men jag förstår din djupa sorg som ligger bakom.

Kramar om i massor!

• Fjällbruttan

Här har meckats tårta, Stora I ville vips ha tårta och inte cupcakes efter middagen i morgon (konfirmationsmiddag)

Så det blev en kladdchokladtårta med vit choklad i , med hallonganache på och sen toppad med Riesenfluff, och garnerad med chokladrosor.  Jag är nöjd, hoppas den är god bara

Vi har också äppel och kanelcupcakes med vaniljfrosting, och ett stort manfall...  så om någon i tråden känner sig sugen så välkommen till Vilhelmina imorgon

Kramar om er alla, och Hvidis en extra gång för att klämma ut Elvis

Har hört att förlossningar startar på natten för då vilar kroppen och hinner dra igång hormonerna, du kanske ska sova i två dagar??

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård