• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman
    GRATTIS Hvidisen o Batman
    Varmt välkommen till världen lille Elvis. You rock HjärtaHjärtaHjärta

Det är väl bara att fortsätta dricka skumpa, nu när flaskan ändå är öppnad!!Skål
  • Norrskensflamman

Jag var så deppig för hockeyn igår kväll, men så kikade jag in här och insåg att 3 nya små trådbebisar inom loppet på två dagar, DET är värt att firas

• Norrskensflamman

Jaha, hur har jag det då... Tja, maken har lagt på charmoffensiven igen. Det är verkligen bitterljuvt. För när han är så där så är jag redo att följa honom till världens ände... Men sen kommer jag ihåg hur oberäknelig han är, hur elak han kan vara... och då inser förnuftet inom mig att har han väl passerat den gränsen och gjort/sagt såna saker, så kommer han förmodligen att göra det igen. Eftersom han vägrar ta hjälp av medicin och terapi. Det är bara en tidsfråga. Det är så förbannat sorgligt och tungt.  
    När han är så där ömsint och kramgo då smälter jag förstås. Men jag vet att det bara är tillfälligt.

• ingenjörsbruden
    muggles skrev 2011-05-14 13:17:53 följande:
    Två tjejer födda efter 4h drömförlossning. 2,5 + 2,8 kg
    Ohhh GRATTIS!!! Så underbart! Välkomna till världen!
    KRAM
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2011-05-15 17:49:54 följande:
    Elvis kom 13.45 alla mår bra! Skriver mer sen!
    Åhhhh GRATTIS!!! Välkommen, Elvis!!
  • Ninnnis

Flamman, det är klart att det hade varit lättare att ta beslutet om han hade varit ett svin hela tiden. Men som du säger, det håller inte att han är ömsint och kramgo en bråkdel av tiden när han beter sig soim han gör resten av tiden. Du förtjänar någon som behandlar dig som en prinsessa HELA tiden!

• ingenjörsbruden

Flamman: Skönt med ett rejält snack. Trist att det ska behöva bli så här....men du o töserna förtjänar att må bra o vara lyckliga o glada.

• ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2011-05-16 09:20:32 följande:
    Hej Ingis! Läget?
    Hej hej! *vinkar glatt*

Allt bra i casa ingis....hade ett rejält snack med maken i fredags.....vi är rätt slutkörda båda två o rätt frustrerade på....det mesta....men vi löser det!

Busans dagis är stängt idag så jag är hemma med loppan....i helgen så har vi städat o röjt o haft min syster på middag o svärisarna var här i fredags....svärmor hade grundmålat allt trä till friggen....helt underbart!

Hur e det med Ninnis idag?! Spännande att vara nästa på bebisploppartur va?!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård