• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Norrskensflamman
    Mån 2 maj 21:44#6329
    Vet ni, jag och flickorna har det väldigt harmoniskt här  i huset just nu. Helt plötsligt kan vi andas och behöver inte gå på helspänn och jag känner stressen släppa.

Vill bara påminna dig om hur det har varit... Fina flamman:jag tror att dina fina flickor lider av att det är så ostabilt hemma. Det är inte bara du som tar smääarna med hans personlighetsförändringar och extrema svängar. Ena dagen är han en fantastisk och stöttande pappa som följer med på fotboll och slalom och hela fadderuttan och i morgon ska man tassa runt på tå så han inte blir galen på mamma som inte har gjort något fel. Det är inte hållbart. Det är inte sunt. De är små och ömtåliga i sinnet. Flamman, var rädd om dig och dina flickor. Jag är så ledsen för att han inte kan vara den man ni alla verkar önska att han kan vara hela tiden, men man kan faktiskt inte tillåta sig att bluda för de hemskheter som faktiskt försegår mot dig. Han får klara sig själv, precis som alla oss andra! Har lust att ge honom en örfil mitt i det där charmprins-leendet och säga vakna din klown, packa dina saker och stick innan du skadar de du älskar ännu mer. Var en man, din fegis!

• Hvidbrud

Men mest vill jag krama om dig flamman och torka dina tårar och ge dig styrkan att tro på att ni är på rätt väg. Det kommer ljus, det kommer solsken. Önskar att du ska få bli hel och att dina flickor på sikt kan se förnuftet i sina föräldrars beslut, så de också kan bli starka hela individer.

• Norrskensflamman

Tack Hvidis HjärtaHjärtaHjärta
    Jag vet att du har rätt.
    Det är därför jag gör det här. Hur jävla ont det än gör så ska jag igenom det. Och komma ut sen och se ljuset, så småningom. Jag gör det just för mina barns skull. Nån gång kanske de förstår det. Jag vet också att jag kommer fixa att trösta dem, hela och skapa en framtid som är sund för dem.

• lanovia 08

Tittar in snabbt ser att ni skrivit massor men orkar inte läsa eller kommentera nu. Är mest trött och less idag. Försöker hitta lite livsglädje men idag är det tungt. Jag går mycket och tänker på jobb och känner att det vore skönt att få jobba liiiite till innan jag skall vara själv hemma med 2 barn.

Men ialla fall när jag nu snabbt tittade in här ser jag det magiska ordet FIKA. Vi håller faktiskt på och planerar en tur till Helsingborg-Helsingör inom snar framtid bara för att komma iväg lite. Men då blir det på en vardag. Har alla tokfullt upp på eftermiddagarna?

• Norrskensflamman

Och just det Hvidisen, du har rätt i att han är FEG.
    Iofs är jag det också... men han tar priset. Han vågar aldrig stå för det han gjort och dragit igång, ta konsekvenserna och slutföra det han påbörjat. Fegis!!

*vinkar till Lanovia och skickar styrkekramar*

Daa: Tack för inbjudan Ang den 22/5 så har jag kollat och jag kan tyvärr inte komma Men puss på er iaf ♥ och TACK!

• Fru Bygg
    lanovia 08 skrev 2011-05-16 14:46:54 följande:
    Tittar in snabbt ser att ni skrivit massor men orkar inte läsa eller kommentera nu. Är mest trött och less idag. Försöker hitta lite livsglädje men idag är det tungt. Jag går mycket och tänker på jobb och känner att det vore skönt att få jobba liiiite till innan jag skall vara själv hemma med 2 barn.

Men ialla fall när jag nu snabbt tittade in här ser jag det magiska ordet FIKA. Vi håller faktiskt på och planerar en tur till Helsingborg-Helsingör inom snar framtid bara för att komma iväg lite. Men då blir det på en vardag. Har alla tokfullt upp på eftermiddagarna?
    Åh, gumman! Satt faktiskt och funderade på att ta en del goa BT-flickor med mig upp till Gbg för att bara ge dig en kram och lite energi.
    Oj, vad skoj med en Helsingborgstripp! Jag är absolut inte upptagen på sena eftermiddagen. Det finns säkert några andra goa tjejer som kan ta sig hit också väl?
  • Fru Bygg

Hur mår du annars nu då Lanovia? Har illamående släppt lite och aptiten kommit tillbaka?

• Fru Bygg

Flamman, kan inte annat än hålla med Hvidis i hennes kloka inlägg. Vi alla finns här för att stötta dig hela vägen! Du är så mkt starkare än du tror!

• Norrskensflamman
    Heloise skrev 2011-05-16 15:26:11 följande:
    Sladdar in en sväng och säger hej! Inte förbannad allmänt, utan förbannad på BT.

Hvidis underbar förlossningsberättelse! Är också nyfiken på namnförslagen

Här tänkte ifall ni vill rensa tårkanalerna( jag har sett den 2ggr o gråter nästan fortfarande)

www.aftonbladet.se/webbtv/noje/schulmanshow/a...
    Jesus!! Nu är jag definitivt rödgråten...
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård