• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

Jag har precis haft en väldigt hetsig diskussion med en kund, jag var så arg så jag skakade! Orkar inte gå in på vad det handlade om, men jag fick honom till slut att bli mållös och gå därifrån. Och nej, i detta falllet hade kunden INTE rätt! Han både ljög och lurades, men det hade han inget för  

• Norrskensflamman

Lanovia: du kommer orka. Och vad är det du ska orka ta tag i, egentligen. Du ska vara mammaledig och vara med dina barn. Det är vitsen. Allt annat kan vara till den dan du orkar. Men att finnas där för dina barn, det kommer du orka. ♥

• Ninnnis
    Fru Bygg skrev 2011-05-18 15:29:09 följande:
    Det har faktiskt blivit bättre. Innan var det nästan varje dag och då hjälpte inte alls alvedon. Nu kommer det mkt mer sällan och ibland kan tom alvedon hjälpa.
    Är inte alls glad för att äta tabletter när jag är gravid, så jag försöker undvika dem i möjligaste mån.
    Hade nog varit lättare att göra många andra förebyggande åtgärder om man bara hade haft en förstående chef (min chef är dock toppen, men inte chefen för bygget jag är på) och kollegor.
    Nu hjälper alvedon+kaffe (tack Blommis) för mig, men när det var som värst hjälpte ingenting. Då får chefen och kollegorna skylla sig själva om du måste vara sjukskriven pga att de inte hjälper dig att förebygga det. Snart får du vara hemma!
  • Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-05-18 15:35:08 följande:
    Ninnis: Bra där! På'n bara!!! Har dock svårt att föreställa mig dig  arg?
    Ja Det är ytterst sällan jag blir arg (på någon annan än maken och mamma...) men den här gången blev det bara för mycket.
  • Norrskensflamman

Tro det eller ej, men jag kan faktiskt också bli arg. På maken och barnen. Jag kan fortfarande inte fatta att jag kan bli så himla arg på barnen, dem som jag älskar mest av allt på jorden... Men det går fort över, som tur är.
    Att jag kan bli vansinnig på maken, det tror jag de flesta har full förståelse för
    Men nu orkar jag knappt bli arg på honom ens.

• lanovia 08
    Norrskensflamman skrev 2011-05-18 15:34:02 följande:
    Lanovia: du kommer orka. Och vad är det du ska orka ta tag i, egentligen. Du ska vara mammaledig och vara med dina barn. Det är vitsen. Allt annat kan vara till den dan du orkar. Men att finnas där för dina barn, det kommer du orka. ♥
    Ja men det är just det jag är rädd för att jag inte kommer orka med barnen. Men som sagt jag vet tanken är löjlig.
  • lanovia 08

Ninnis fy för att behöva bli så arg. men bra att du lyckades få honom mållös. Go Ninnis!

• lanovia 08

Fru Bygg, fy för att behöva dras med en sådan huvudvärk. Hoppas den inte behöver bli lika illa denna gång som med E.
    Nej det är inte kul att behöva äta tabletter när man är gravid, men måste man så måste man. Står det att de är ofarliga för fostret så får man hoppas att det stämmer. Men jag förstår dig, jag hatar det.

• Ninnnis

Bara för det fick jag huvudvärk nu. Det var säkert anspänningen vid diskussionen med idiotkunden. Suck.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård