• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Daa
    Heloise skrev 2011-05-23 21:06:19 följande:
    jaha det är skönt att det händer saker... Elise satte maten i halsen, vart blå fick inte luft och jag var tvungen att lägga henne framåt och dunka i ryggen( rätt hårt ) ut kom värsta snusk slemmet Ibland hatar jag verkligen PWS

Vissa stunder är det så jobbigt, mata barn borde ju vara basalt och ganska ofarligt, så vida man inte har ett barn med pws, då är det skitsvårt och kan vara jätte farligt Just nu är det tungt när jag är ensam hemma och rädd för att mata mitt eget barn.
    Åh, så obehagligt! Tur att du fick ut snuskslemmet!

Och att matningen kan bli så farlig... *saknar ord*
    Kan det bli bättre så småningom, nu när hon får sprutor?

*kramar om världens bästa och finaste Heloise*
  • Ninnnis
    muggles skrev 2011-05-24 21:26:51 följande:
    Nej min mamma har ingen annan. Jag är ensambarn och det känns otroligt tungt sådana här gånger. Maken stöttar men det är fortfarande min mamma så jag känner ju mest...
    Åh

Du verkar ha en kanonbra make men jag förstår att det är skitjobbigt för dig. Skickar en STOR styrkekram, för allt vad det är värt.

<`=== ===´>
  • Ninnnis

Här började dagen kl. 05 med huvudvärk, hundkräk och påföljande stress. Jaja, det kan väl bara bli bättre. Maken är på väg till Sthlm och ska flyga hem ikväll igen, hoppas bara inte askmolnet ställer till det.

Jag har bestämt mig för att skippa BB-visningen och fika hos kollegan istället. Det kändes inte så lockande att köra till Ystad och gå på visning själv.

• Norrskensflamman

Mugglan: STOR kram från mig *överför all styrka jag kan uppbringa till dig, för det behöver du*

Lanovi: Skit, skit, skiiiiit också. Fan vad sånt där är trist Men ni verkar ju ändå kunna få en mysig dag, nästan gratis! Kram till dig också.

Ninnis: Jag har också vaknat med huvudvärken from HELL, så du har mina sympatier. Lite kräks på det och dagen är gjord... Kräks

• Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-05-25 09:29:15 följande:
    Ninnis: Jag har också vaknat med huvudvärken from HELL, så du har mina sympatier. Lite kräks på det och dagen är gjord... Kräks
    Usch, vännen, kraaaam till dig!
  • Villemoa

Muggles: STOR kram till dig! Läste också om din babylycka i den andra tråden och så kommer det här jobbiga, usch.

lanovia: nä fy vad trist när det blir så där. Hoppas ni får en toppendag på Liseberg och Jensens!

Heloise: fyyyy vad jag ryser när jag läser! Så himla läskigt!! Tur att du kunde hjälpa lilla sockergrynet. När Moa var ca 13 månader satte hon i halsen med en gurkbit. Först blev hon blå i ansiktet och sen helt gråvit Förvånad Det var tur maken var hemma och fick ut gurkbiten efter hårda buffar annars vet jag inte hur det gått. Stor kram till dig!!

Flamman och Ninnis: skit med huvudvärk! Hoppas det släppt för er båda!

• Norrskensflamman

Intagit 2 panodil + kaffe... Väntar på effekten... ÄNnu händer inget.

Förutom huvudvärken så är det ganska bra faktiskt

• Fru sy

God förmiddag tjejer! Orvar sitter i babysittern lite och är rätt nöjd så jag tänkte försöka mig på att kommentera här lite... vi får väl se hur länge det funkar

Heliose: Jättefina inbjudningskort till Elise namngivningsfest, och vilket kalas det kommer att bli! Vi funderar i att göra lite i samma stuk som ni och köra en namngivningsfest och sen samtidigt ha 30-årsfest för mannen. Han fyller inte år förens till hösten men köra ihop det nu och ha en härlig grillfest, och duka upp i ladan på samma vis som vi gjorde till vårt bröllop.

Lanovia: TRist med mindre inkomster. Men låter som ni gör det bästa för att få en mysig dag ändå! Hoppas dagen blir riktigt bra!

Ninnis: Inte många dagar kvar för dig att jobba nu innan det blir en lång härlig ledighet Ha så mysigt på fikan med kompisen i eftermiddag!

Muggles: Åhh vad jobbigt det låter, många kramar till dig! 

Flamman: Jobbigt med huvudvärk, hoppas det har blivit bättre!

Daa: Härligt att dopet blev bra.

Jag funderar på om jag och Orvar ska ta oss iväg på lite shopping idag. Mannen tränar efter jobbet idag och är inte henna förrens vid 21 tiden. Dock är det riktigt tråkigt väder här så är inte sugen på att ens ta mig ut till bilen. 

Nu kan jag nog inte skjuta på matningen längre utan att jag får en riktigt arg kille. Kramar till alla! 

• Villemoa
    Norrskensflamman skrev 2011-05-25 10:09:27 följande:
    Intagit 2 panodil + kaffe... Väntar på effekten... ÄNnu händer inget.

Härligt att höra! Förutom huvudvärken då
  • Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-05-25 10:09:27 följande:
    Åh?

*nyfiken i en strut*
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård