• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

Nu ska jag snart gå och träna. Måste ju passa på att utnyttja jobbets gym så länge jag kan

• lanovia 08
    Efter att tagit emot en lönespecen som inte gjorde oss jättelugna har vi insett att vi nog inte skall åka iväg till Helsingborg imorgon. Vi måste helt enkelt vänta lite och se hur månaden artar sig.

Maken har just chokat uttryckt 10000 kr mindre i månaden än vanligt hur 17 klarar vi oss? Ja du sedan har ju inte jag full lön när jag inte har uppdrag så vi går mer back än så varje månad.  Och hur klarar vi det ja, det är väl bara att t.ex. inse att vi skall betala mitt CSN lån och annan skit denna månad och alltså får hoppa våran tur imorgon. Det suger!!! Ville ju komma iväg OCH träffa er!
    Vi hoppas på att kunna åka om några veckor när vi ser lite bättre hur läget ligger.

Istället får vi göra en liten utflykt i stan här istället. Vi har gratis inträde till Liseberg att uttnyttja så vi går nog dit istället. Och Jensens har billig lunch. Vi skall nog kunna få en mysig dag ändå-
  • Hvidbrud

Jättekram tiöö Mugglan. Och kram till Lanovia, 10 000 är många pengar mndre varje månad. Hoppas att ni kan få alla ändar att hänga ihop!

• Ninnnis
    muggles skrev 2011-05-24 15:13:18 följande:
    Sitter här med Ada i famnen som borde äta men inte är sugen efter 2 kastspyor... När båda ätit måste jag sätta mig att pumpa. SEN vila lite...

I övrigt se mina inlägg www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3850167-186...

Hinner tyvärr inte kommentera så mkt nu...
    Usch vad tråkigt och jobbigt för er! Jag hann läsa ditt tidigare inlägg om babylyckan och blev så glad för din skull, och sen läste jag detta...

Har din mamma någon annan som kan stötta henne? Du kan ju omöjligt ta ansvar för det också just nu. Stor kram till dig!
  • Ninnnis

Lanovia, vad tråkigt att ni inte kommer iväg. Pengabrist är verkligen skit! Vi får ses när Mini har kommit ut istället.

Om jag känner er rätt är en lunch på Jensens inte fy skam

• muggles

Nej min mamma har ingen annan. Jag är ensambarn och det känns otroligt tungt sådana här gånger. Maken stöttar men det är fortfarande min mamma så jag känner ju mest...

• Daa
    muggles skrev 2011-05-24 21:26:51 följande:
    Nej min mamma har ingen annan. Jag är ensambarn och det känns otroligt tungt sådana här gånger. Maken stöttar men det är fortfarande min mamma så jag känner ju mest...
    Muggles: så jobbigt för er.
    Det är ju nog jobbigt med det känslomässiga, men du verkar ju också känna stort ansvar för att ordna med det praktiska.
    Skönt att din make kan stötta, men i hans roll är det svårt att räcka till helt och det är väl av naturliga skäl. Som du säger, det är ju din mamma.

Det var så glädjande att läsa om din babylycka. Så tråkigt att det inte fick vara bara så. *kramar om varsamt*
  • Daa
    lanovia 08 skrev 2011-05-24 16:02:58 följande:
    Efter att tagit emot en lönespecen som inte gjorde oss jättelugna har vi insett att vi nog inte skall åka iväg till Helsingborg imorgon. Vi måste helt enkelt vänta lite och se hur månaden artar sig.

Maken har just chokat uttryckt 10000 kr mindre i månaden än vanligt hur 17 klarar vi oss? Ja du sedan har ju inte jag full lön när jag inte har uppdrag så vi går mer back än så varje månad.  Och hur klarar vi det ja, det är väl bara att t.ex. inse att vi skall betala mitt CSN lån och annan skit denna månad och alltså får hoppa våran tur imorgon. Det suger!!! Ville ju komma iväg OCH träffa er!
    Vi hoppas på att kunna åka om några veckor när vi ser lite bättre hur läget ligger.

Istället får vi göra en liten utflykt i stan här istället. Vi har gratis inträde till Liseberg att uttnyttja så vi går nog dit istället. Och Jensens har billig lunch. Vi skall nog kunna få en mysig dag ändå-
    Trist när det blir sådär.
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård