• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman
    lanovia 08 skrev 2011-05-26 10:28:05 följande:
    Blir också nyfiken!! Vad sysslar du med där upp i norr Flamman???
    Hehe   Ingenting *ser oskyldig ut*
    Skiljer mig antar jag :-/
  • lanovia 08
    Norrskensflamman skrev 2011-05-26 11:02:27 följande:
    Hehe   Ingenting *ser oskyldig ut*
    Skiljer mig antar jag :-/
    Just den där oskyldiga minen gör mig inte mindre nyfiken!

Skiljer dig är inget trevligt.
  • lanovia 08

Tänkte passa på att skriva två jobbansökn nu när jag är själv, men har så jävulskt ont i magen att jaginte kan koncentrera mig.

• Ninnnis
    lanovia 08 skrev 2011-05-26 11:40:41 följande:
    Tänkte passa på att skriva två jobbansökn nu när jag är själv, men har så jävulskt ont i magen att jaginte kan koncentrera mig.
    Brukar du ha så ont i magen? Det låter ju inte så bra? *kramar försiktigt*

Bra att Jensens och Liseberg blev lyckat i alla fall.
  • Ninnnis

Kan man känna när bebisen fixerar sig? Jag har haft känningar neråt  i några dagar, lite tryckande och spänningar långt ner, typ (svårt att förklara). Åh vad glad jag skulle vara om han har fixerat sig på rätt håll! Jag ska till BM på tisdag så då känner hon väl om så är fallet. Fast det kan säkert lika gärna vara något annat.

Bebisen i fråga har för övrigt full fest i magen känns det som. Det kickas, buffas och trycks så att hela magen hoppar ♥ 

• lanovia 08
    Ninnnis skrev 2011-05-26 11:53:08 följande:
    Brukar du ha så ont i magen? Det låter ju inte så bra? *kramar försiktigt*

Bra att Jensens och Liseberg blev lyckat i alla fall.
    Nej brukar jag inte ha, tack o lov. Antar att det är vad de så fint brukar kalla för växtvärk.

Hmm, tror inte du kan känna fixeringen. Fast jag kommer inte ihåg riktigt, vet att spillevinken tryckte mkt neråt, men kan inte minnas om det hade med fixeringen att göra.
  • Norrskensflamman

Jag tror inte att jag kände när de fixerade sig. Däremot så minns jag att K gjorde kullerbyttor och vände sig hit o dit ganska långt in i graviditeten och mot slutet gjorde det jäääää***gt ont!! Man såg på magen hur hela havet stormade. Sen när hon väl vänt sig och låg mer still så lugnade det ner sig. Kanske var hon fixerad då??

• Ninnnis
    lanovia 08 skrev 2011-05-26 12:02:39 följande:
    Nej brukar jag inte ha, tack o lov. Antar att det är vad de så fint brukar kalla för växtvärk.
    Bra att det inte är något farligt, men jobbigt för dig att ha så ont.
  • Ninnnis

Jag får nog snällt vänta ett tag till på att Mini ska fixera sig. Bara han slutar åt rätt håll får han gärna böka runt ett tag till

• Heloise

Usch vilken pärs solde!

Lanovia: jobbigt med växtvärk hoppas det lättar snart!

Grattis lilla K

Idag har vi varit på långpromenad i solskenet, vilket var ett bra val eftersom det var kasst väder senare på förmiddagen.
    Elise har börjat kräkas, gör mig lite orolig, nu när allt går så bra utan den där jävla sonden. Ska ringa sjuksköterskan på KS och höra om det kan ha med gh behandlingen att göra? Hon verkar itne nedsatt utan kräks liksom bara lite så där hipp som happ. Sen har hon även fått ökade refluxer, inte jättemåga men kanske 5-6 om dagen. Jaja alltid nått moln på himlen.

Just nu tar vi ett litet break ifrån varandra, hon sussar i sovrummet, ibland blir det bara så mkt med träning( som hon hatar) sprutor( som hon hatar) mediciner( som hon hatar) matning( som hon också hatar) att ajg känner mig mer som en sjuksköterskan än en mamma Då blir jag lite ledsen, frustrerad och förtvivlad. Jag har ju längtat efter det här, den här tiden med mitt första barn, hela mitt liv, och så blir det så här

Missförstå mig inte, för det mesta är det underbart men ibland är det tungt, just för att jag( vi men Panzer får gnälla själv) måste göra så många saker som man vanligtvis inte behöver göra som nybliven( kan man kalla sig det än?) mamma.

Sen är det en annan sak som också är jobbigt, det är att alla andra vet bättre än jag vad som är bäst för mitt barn. Jag måste alltid kolla med en massa andra människor först, ok om det bara var mamma och svärmor som la sig i. Men det är sjukgymnaster, logopeder, dietister, sjuksköterskor och läkare, på 3 OLIKA ställen, för tänk om nått som är bra för en "vanlig" unge är jättedåligt för Elise? Jaja det är tur att jag inte är en alfa-kvinna, säger de bär inte så gör så, då får jag bära så och inte som jag vill. Men det är lite jobbigt att känna sig "ifrågasatt" hela tiden. Att hela tiden vara rädd för att göra fel och för att inte göra tillräckligt. Jag får fan dåligt samvete av att hon sover i vagnen på altanen själv, tänk om det är nått hon tar skada av, tänk om det triggar nån autism variant eller gör henne osocial

Från det ena till det andra, jag tänkte prova göra mina egna hudkrämer, eftersom jag inte kan ägna mig åt att baka och laga mat längre

eco-hudkrämer verkar kul att göra.

Sen är jag förbannad på VV som inte fungerar, jag äter precis rätt antal propoints, fuskar inte och mäter som en galning, men det händer inget alls vågen står still. Och då får jag också panik.  Alltså jag måste lyckas på nått område snart annars hoppar ajg ifrån en bro Skrikandes

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård