• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis
    muggles skrev 2011-05-27 17:44:54 följande:
    Ninnnis: ett råd är att om du vill att profylaxandningen ska funka så lita inte på att du bara gått kursen utan öva öva öva före förlossningen. Öva speciellt mellan och snabbandning plus krystning.
    Tack för tipset! Jag har övat lite men ska abslout öva mer. På vattenjympan hade vi också en proflylaxandningsdel så jag har ganska bra koll, men jag ska öva massor med hjälp av cd:n vi fick.
  • Ninnnis
    Villemoa skrev 2011-05-27 19:42:13 följande:
    Ninnis; tänka sig att det bara är fem arbetsdagar kvar till vääääldigt långledigt!
    Pollenallergin är nog här för att stanna! Jag har aldrig varit så allergisk som jag är det här året så jag tar ögondroppar. Moa brås nog på sin pappa (som har bekymmer från mars-sept) så hon får droppar och nässprey
    Usch vad jobbigt för er

Hoppas pollenhalterna sjunker så att ni slipper allergin snart.
  • Ninnnis

Jag ligger i soffan alldeles proppmätt efter pizza med oxfilé och bearnaisesås

Nu ska jag ringa min bror. 

• Villemoa
    Ninnnis skrev 2011-05-27 19:55:08 följande:
    Usch vad jobbigt för er

Hoppas pollenhalterna sjunker så att ni slipper allergin snart.
    Mmm, det hoppas jag också. För maken har det jobbigaste inte ens börjat än, när gräs och gråbo blommar har han ett helvete!
  • Ninnnis
    Villemoa skrev 2011-05-27 19:57:37 följande:
    Mmm, det hoppas jag också. För maken har det jobbigaste inte ens börjat än, när gräs och gråbo blommar har han ett helvete!
  • Fru E

Villemoa-med risk för att låta tjatig men har maken provat akupunktur min kollega som är mycket allergisk och har astma har kunnat dra ner på sin medicin relativt mycket under den värsta perioden, även hennes astma har blivit bättre.

Ninnis-mår bättre och bättre men tankarna finns kvar inom en och vissa dagar vill jag bara dra täcket över huvudet eftersom det inte går att undvika barn, magar och barnprat runt omkring en. Men det är bara att bita ihop och stjäla lite stunder av S 2år och E 4 månader.

• Ninnnis
    Fru E skrev 2011-05-27 20:06:43 följande:
    Ninnis-mår bättre och bättre men tankarna finns kvar inom en och vissa dagar vill jag bara dra täcket över huvudet eftersom det inte går att undvika barn, magar och barnprat runt omkring en. Men det är bara att bita ihop och stjäla lite stunder av S 2år och E 4 månader.
    Jag förstår dig så väl

Jag får ett sting av dåligt samvete varje gång jag skriver om min gravidlycka, eftersom jag vet hur jobbigt det är för dig. Jag känner med dig och tänker på dig, och jag vill att du stannar i tråden!

Har ni förresten tänkt något mer på att skaffa hund? Vår vovve vill gärna ha en hundkompis...
  • Villemoa

Fru E: nej det har han inte provat. Han har nog prövat allt som tänkas kan utan resultat. Värt att prova kanske, tack för tipset!

• Norrskensflamman

God afton
    Jag är lite på lyset... maken är o fiskar, ungarna sover, jag har haft en bekant här på lite babbel... Och vips så hade jag klämt i mig en vinare Men what the f**k... shit happens

Mår ändå rätt gott...

Ingen dejt Fru E... han bor så långt bort

Men tankens kraft skall icke förringas!

• Daa

Fru E: massa kramar. Tänker på dig.

Villemoa: usch, så jobbigt med allergin.

Muggles: wow, vilken förlossning! Tack för att du delar med dig.
    Läskigt med havandeskapsförgiftningen. Du kände heller inte av den så påtagligt?

Ninnis: fyra arbetsdagar kvar nu? Åh, vad det närmar sig nu...

Vårdplaneringen gick bra och det är nu klart att svärmor får plats på ett boende. Då slipper vi oroa oss för det. Kvar är "bara" att sörja över att det behövs.
    Men som sagt, nu behöver vi inte oroa oss över att svärfar ska knäckas, maken ska bli utbränd eller att jag ensam ska ha ansvar för att ta hand om tvillingarna.

Matdags strax.

Många kramar till er alla. Hoppas att ni får en fin helg.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård