• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

Igår började vi tvätta Minis små kläder. De är så små och söta och det är helt otroligt att krabaten i magen snart är en riktig liten person som ska ha små kläder på sig ♥

• Ninnnis

I övrigt så var min första tanke när klockan ringde 05.00 att det är sista måndagen på lääääänge som jag ska stiga upp klockan fem för att jobba

Jag kanske måste stiga upp klockan fem av andra anledningar, men inte för att åka till jobbet i alla fall...

• Hvidbrud

Nu har hon det lite bättre min stora flicka. Sovit ordentligt i två nätter och det är ju alltid bra för humöret, jag menar, vem har överskott och tålamod efter en vecka jätte dålig sömn, kombinerat med sjukdom, växande hörntänder och ny lillebror som tar all uppmärksamhet? Batman har åkt på samma virus nu och han kan ju sätta ord på hur han mår och då förstår jag hennes gnällighet ännu bättre! (vet inte vad som är värst, en 1 1/2årong eller en man med influensa... )

Tack för sympatier iallafall *hjärtar er*.
    Heloise: Vilken söt badräkt! Hon kommer plaska runt med stil! Har kollat lite på tradera också, st50 börjar strama öite väl mycket i grenen nu, och 56 passar precis, så jag ska leta sparkdräkter med knäppning i grenen i st 62! Hatar bodysar måste jag erkänna, och byxor med tjocka linningar. Molo sparkdräkterna är helt underbara! ( och vilka hutlösa priser!) Gillar lindex dräkter nu när de är så små. Skönt tyg och fina mönster.

Lanovia: hur många barn har svärmormor?

• Hvidbrud

Ninnis: sista veckan!!! Wiii! Nu närmar det sig! Vill tipsa dog om att massera mellangården och området omkring slidan med olja (jag använde intimtvättolja från apoteket) för att göra området mer elastiskt och smidigt inför födseln. Bm gav mig komplimang för att jag var elastisk där.... Det ger jag äran till oljan. Hade inte tänkt på att blygdläpparna också skulle sträckas ut så dem hade jag glömt att smörja in, det ska jag komma ihåg nästa gång!

• Ninnnis

Hvidis, skönt att det är bättre med E. Hoppas maken kryar på sig snart.

Tack för tipset om olja. Jag smörjde in mig med Weledas havandeskapsolja även där, tills jag insåg att jag hade missuppfattat det. Weleda har en speciell "förberedelseolja" som ska användas till underlivet, havandeskapsoljan ska tydligen bara användas till mage och bröst.

Intimtvättolja är noterat!

• lanovia 08

Ninnis, sista veckan! Och inte ens det, sista dagarna!!!
    Innan jag glömmer svara dig på frågan, är i v 15 (14+4)

• Ninnnis
    lanovia 08 skrev 2011-05-30 11:34:58 följande:
    Ninnis, sista veckan! Och inte ens det, sista dagarna!!!
    Innan jag glömmer svara dig på frågan, är i v 15 (14+4)
    Ja visst är det galet!

Då hoppas jag den värsta tröttheten går över för dig snart. Har ni fått tid till RUL?
  • lanovia 08

Hvidis vad skönt att tjejen sovit lite bättre och verkar vara på bättre humör. Sömn är viktigt.
    Nej det är verkligen inte konstigt att de reagerar när de helt plötsligt blir storasyskon och skall dela med sig av uppmärksamheten. Lite bortskämda blir de allt när de är första barnet och helst enama.

Stackars både E och Batman som åkt på influensan.

På frågan om svärmormor så har hon 3 barn, svärmor och 2 tvillingar.

• lanovia 08

Ninnis, vad mysigt att tvätta Minis kläder. Jag kommer så väl ihåg känslan när vi gjorde det. När de hängde där på stället så små och fulla av hopp om framtiden.

Vi skall på RUL 28 juni. Längtar efter att få se Krabaten för första gången. Att verkligen få se att det finns en liten där i magen.
    Det absolut värsta illamående och tröttheten har nog börjat ge sig, men sitter ännu i. Jag o maken diskuterade detta igår. Jag försökte påstå att jag mådde så mycket sämre med E, men han höll inte med mig. Han tyckte jag varit mycket sämre denna gång. Och när jag tänker efter så har han nog kanske rätt, men jag minns det sjukt nog som mycket jobbigare med E. Men det kanske var den konstanta hungern som var så tärande då.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård