• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Mugglan: Gråter för jag är så rörd över din förlossningsberättelse!! Så underbart, men för havandeskapsförgiftningen.
    Så skönt att altt gick bra iaf.

Skickar kramar till alla i tråden, måste rusa vidare... Jobb så inni....

Heloise; Ninnis skrev så fint precis det jag tänker och tycker!! Lyssna på henne. Du är bäst

Kraaaaaaaaaaam!

• Ninnnis

Shit vilken häftig förlossningsberättelse, Mugglan! Vilken prestation!

Tack för att du delar med dig. Nu blir jag riktigt taggad inför min egen förlossning.

• Ninnnis

Jag har precis mailat med maken och vi har bokat date ikväll med pizza i soffan Det blev aldrig pizza i måndags så vi tar det nu istället.

Jag har noll jobbmotivation och längtar bara hem till maken, vovven, soffan och pizzan... 

• Ninnnis

Har alla redan tagit helg?

Nu ska jag köra och hämta vovven medan maken hämtar pizza.

Ha en trevlig fredagkväll fina trådisar!

• muggles

Ninnnis: ett råd är att om du vill att profylaxandningen ska funka så lita inte på att du bara gått kursen utan öva öva öva före förlossningen. Öva speciellt mellan och snabbandning plus krystning.

• Hvidbrud

Mugglan: vad härligt att läsa din förlossningsberättelse! Det gick undan! Känner igen mig när krystvärkarna kom, det kunde väl inte vara dags ännu? Jag ät glad för att jag fick en födsel som levde upp till mina förväntningar! 10/10 här också!

• Villemoa

Mugglan; vilken jättefin förlossningsberättelse, tack för att du delar med dig!

Heloise; Ninnis sa det så bra och jag skriver under på vartenda ord! Många kramar

Ninnis; tänka sig att det bara är fem arbetsdagar kvar till vääääldigt långledigt!
    Pollenallergin är nog här för att stanna! Jag har aldrig varit så allergisk som jag är det här året så jag tar ögondroppar. Moa brås nog på sin pappa (som har bekymmer från mars-sept) så hon får droppar och nässprey

• Villemoa

Daa: hoppas att vårdplaneringen av svärmor gick bra och att hon hamnar på ett ställe med människor som kan hjälpa henne! Kram

Fru Bygg: tror heller säkert inte att ditt magont är någon fara men jag hoppas att du ringde din BM ändå? Ring hellre en gång för mycket än för lite och försök strunta i att känna det som att du är en orolig mamma!

Solde: gnäll på du bara! Vad är det för chef som lämpar allt på dig?! Tur att du snart får åka till Italien! Och just det, vilken pärs med gullegissen! Förstår att du var utom dig av oro!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård