• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor
    Ninnnis skrev 2011-06-08 11:37:14 följande:
    Lanovia, hur går det med jobbcoachandet? Och tröttheten?

Fru Bygg, hur är det med dig?

Ingis, hur har du det? Hinner du andas?

Fru E, hur mår du, vännen?

Vi kanske skulle ta en trådfika snart? Det hade varit kul att hinna med en träff innan Mini kommer. Hur ser det ut för Skånetöserna framöver?
    Hänger gärna på om det funkar för mig, måndagar är ofta bra.
  • Heloise
    Soldemor skrev 2011-06-08 15:26:51 följande:
    Du har sett vad det kostar?
    haha jadå, men det var nog mest för att hon inte satt ut ett pris som hon satte 1234567 eller vad det nu var. Man får komma med bud
  • Soldemor
    Heloise skrev 2011-06-08 16:01:53 följande:
    haha jadå, men det var nog mest för att hon inte satt ut ett pris som hon satte 1234567 eller vad det nu var. Man får komma med bud
    Kör hårt då!!
  • ingenjörsbruden

hej darlings!

Mitt huvud har börjat producera snor av sällan skådade mängder så huvudet känns sprängfärdig o näsan rinner.... precis vad jag inte har ork o tid med nu.....nåja....det går över iallafall.

Definitionsmässigt så har jag sockersjuka enligt dr....har man det då eller inte? suckar.... så jag har fått tabletter utskrivna....metaformin som ska hjälpa till att sänka blodsockret utan att man får lågt blodsocker....hmmmm okej... biverkning: jäkligt kass i magen....jippie.... så nu hoppas jag på att medicinen kan hjälpa mig en bit ner i vikt så att kroppen själv kan komma igång o funka som den ska.
    Eg lite chockad....TÄNK om jag inte hade kollat mitt blodsocker o bokat tid hos doktorn....då hade jag nog verkligen fått diagnosen diabetes......så man får väl vara glad....

Igår så störtade Busan i backen ordentligt....skrapade upp näsan rejält....men inte så värst ledsen. Bom sa det på näsan visade hon i gårkväll. Stackars loppan. Just nu kikar hon på Pippi o är superlycklig!

Värmen är ju helt fantastisk! Äntlignen är den här! Växterna skjuter i höjden som aldrig förr! Har en himla massa tomater redan....dock fortfarande gröna

Annars är det bra här....rätt mkt på jobbet...men inget överjäkligt....längtar dock massor efter semestern nu!

Fika är aldrig fel  o alltid gott!

Fru E: Ja du....vår rabatt blir färdig först t semestern....men jag har en annan rabatt som kan få lite fägring så länge..... kanske kan komma nu på söndag eller nästa söndag o gräva lite om du är hemma något då?

Jag försöker hinna med att läsa allt ni skriver och hoppas att ni känner att jag tänker o är med er fastän jag inte hinner skriva så mkt.

Massa kramar till Flamman som har det tufft. Du känner väl att du har pitbull-Ingis morrandes i ett nitkoppel va?
    Massa Kramar till Heloise som måste vara så mkt mer än bara mamma.
    Massa kramar till Blommis som också vandrar en tuff stig.
    Andbeyond får osså en massa kramar....hoppas underredet bättrar sig snarast!
    Ninnis får osså en massa kramar för hon är duktig o tränar o andas profylax o äter tacos o tittar på fotboll o är ute o promenerar!
    Fru E får också massor med kramar.
    Hvidis får också massa kramar....det är inget vidare med gnällig familj....Busan kör med blöjlooken...
    Bruttan syr o står i o målar o packar o gör ALLT...så hon får osså en massa kramar så klart.
    Mugglan o parvlarna får osså kramar
    Lika många kramar till Daa o hennes parvlar.
    Solde: vilken semester! Mkt avis! Stackars hårbollarna....läskigt med åska..... Massa kramar på er alla!

• lanovia 08

Här kommer allas våran nya zoombie på snabbt besök.
    Kul att höra från dig Ingis även om sockersjukan låter mindre trevligt. Hoppas du kan få rätsida på det innan det verkligen blir diabetes av det.
    Stackars lilla loppan, ojoj vad de kan ramla och slå sig.

Själva har vi en tjej som roar sig med att svimma när hon ramlar riktigt rejält, ojoj vad hon kan skrämma oss.

Ninnis skönt att du njuter av ledigheten, helt rätt. Varför ha dåligt samvete när man kan ha det riktigt gött!
    Och din fråga om tröttheten. Som sagt börjar se mig själv som en zoombie. Hade tänkt att se fotbollsmatchen igår men somnade efter 20 min. Vaknade bara när maken skrek vid varje mål, bara för att borra in huvudet mot hans axel igen och somna om. Gick upp och la mig och somnade direkt, sov alltså mer eller mindre 12h non stop.
    Sedan har jag sovit bort 2h nu eftermiddagen samtidigt som Spillevinken.  Hur mycket kan man sova??

• muggles
    Ninnnis skrev 2011-06-08 11:43:09 följande:
    Jag hade ju tydligen lite fel om Luthers inställning till ledighet, och dessutom om min egen inställning till detsamma. Jag har inte haft ett uns av dåligt samvete.

Jag sover länge (och fortfarande hyftsat bra trots värme, myggbett och obekväma liggställningar), strosar runt och har det allmänt bra. Promenerade 1,5 timme med vovven igår, tvättade små bebiskläder och åt tacos till fotbollen när maken kom hem. Idag ska jag städa huset inför morgondagens tjejmiddag med fd. studiekompisar. Nu ska jag hänga upp pyttesmå strumpor och läsa lite i min förlossningsbok. Öva på profylaxandning och avslappning står också på dagens schema. Så det går ingen nöd på mig.
    Låter bra! Kom ihåg knipövningarna också! Bra att öva bäckenbotten innan förlossningen så går det snabbare att komma i form efter sedan.
  • passionsblomman

*kikar in*

Måste ta mig friheten att skvallra att jag pratat med Bruttan telefonledes och tyvärr har hon r-ä-t-t mycket just nu. Bla har hon fått samma diagnos som jag, fast precis tvärtom kan man säga. Dvs rejält för låga värden på sköldkörteln och en massa annat skit med mediciner en masse och inget kul alls. Rynkar på näsan Hon sa att hon ska ta sig tid att skriva när hon landat på Gotland. De åker dit alldeles snart.

Själv är jag mycket stolt, eftersom jag idag packade fram mina gåstavar, som stått i ett hörn sedan vi flyttade hit. De är nu använda i en intensiv timme i kombo med mina MBT-skor. Jädrar vad det kommer att svida i baksidan benen imorgon! -Jag var ju tvungen att gå såinihelvittefort för att hinna ifrån myggen.

Nu ska det visst komma åska. *drar ut alla sladdar*

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Norrskensflamman

kikar in och vinkar till alla härliga kvinns

Har varit på en långpromenad vid älven i mina MBT-skor (aj, vilka skavsår jag fick) i midnattsolen.  Så inni nordens härligt vi har det nu.

Har varit hos kuratorn idag. Kändes skönt.

Natti-natti!

• Fru E

Ingis-som det ser ut nu är jag hemma både lördag och söndag

Ninnis-hur ser det ut för dig har du tid över för fika i helgen

Hvidis-?

Lovar att skriva ett längre inlägg snart men nu måste jag jobba en timme innan det är sommarfest på vår avdelning, eller fest för oss som har fyllt 0:a rättare sagt.

Muttrar just nu högt över att min kropp börjat strula igen den var snäll förra månaden så då kunde det nog ha fortsatt tycker jag!

Kram & till alla!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård