• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

Flamman, söta duktiga lilla T!

Klockarbol, hej! Usch vad tråkigt att du har det så jobbigt *kramar om*

Blommis, hej! Stackars lilla Truls! Jag hade storbölat, så det behöver du inte skämmas för. Hoppas gulltussen piggar på sig snabbt.

Lanovia, han är faktisk där både idag och på torsdag, men bara över dagen. Men blir det övernattning så får jag väl hänga på

Fru E, var hon där för att hämta vovvar? Ska ni höras imorgon igen? *klappar händerna av förtjusning*

Heloise, jag tror absolut inte de tar illa upp. Att få positiv feedback är väl alltid välkommet

Daa, tack för bilden! Sötaste små parvlarna

• Ninnnis

Jag har varit hos BM idag. Blodtrycket var för högt så jag fick lägga mig och vila en stund, sen hade det sjunkit lite. Blev dock beordrad vila och ny kontroll på torsdag. Hade ingen äggvita i urinen, men BM vill ändå kolla upp det lite extra. Hade kraftig huvudvärk igår kväll, vilket jag tydligen ska vara uppmärksam på framöver.

I övrigt var allt bra. SF-mått 35 cm, hjärtslag 138 och total viktuppgång 6 kg. Så nu ska jag lägga mig och vila lite, det är ju bäst att göra som man blir tillsagd

• Ninnnis

Just det, huvudet var inte fixerat men fortfarande neråt. Det var jag iofs ganska säker på redan innan, med tanke på rörelsemönstret i magen. Just nu är det hickparty därinne

• Ninnnis

Lanovia, jag glömde kommentera, så jäkla onödigt med alla negativa kommentarer!

Det är märkligt att hur det blir fritt fram när det handlar om graviditeter och barn. Folk drar sig inte för att berätta om sina mardrömsförlossningar, sömnbrist, diverse krämpor och hur jobbigt det är. Jag fattar också ett det inte är någon dans på rosor att varken föda eller ha småbarn, men nu har vi liksom valt detta för att vi vill det. Då har vi inte så stor glädje av att höra hur fruktansvärt en del har det.

Nej, nu ska jag lägga mig i soffan och läsa förlossningsbok.

• Soldemor

Heejsan!

Tittar in en snabbsväng mellan alla pappersbyråkrati efter helgen och förberedelse inför vad som komma skall. Förvånansvärt nog delegerade chefan ännu lite mer t mig idag, såå förvånad!

Tack Fru E för superdupergoda pajen i söndags och så mysigt att träffa Ninnis och Ingis! Vad trevligt vi hade det! Ursäkta om jag försökte prata ihjäl er, jag har lite lätt för det, hmm (ger mig själv en liten örfil)

Hade målare hemma från 0730 t 1530 igår, så det hände inte mycket alls. Tyckte bara jag var ivägen men ville inte gå hemifrån ifall snuttar arkiverade i arbetsrummet skulle bli upprörda (läs; Amaretto, tjejerna tåler mer än så). Skönt när de gick, fick shaka loss på lite zumba.

På fredag drar vi till Alingsås m gangsterpaddan, har vi tur blir det titel! ( I have a dream...)

• Norrskensflamman

Ninnis: IIiiiiiiiih, kom just på att Mini kikar nog ut först efter att jag åkt på semester till Bulgarien!!! Du eller någon måste sms:a mig när det är dags!! 

De där Power barsen (vad heter det i bestämd pluralform??)  verkar goda. Men vars fasiken får man tag i nyponskalmjöl???

Idag har jag varit på skolavslutning en sväng. T var så fin i sin klänning och sitt långa hår i tofsar ♥
    Och klassen sjöng så himla bra en jättefin sommarsång. De är en så söt klass med bara 12 elever.

• Ninnnis

Soldemor, vi var ganska bra på att prata allihop, tycker jag

Flamman, jag lovar att meddela på ett eller annat sätt om Mini kommer när du är borta. När åker ni?

Nyponskalmjöl hittade jag på vår stora Ica Maxi, annars tror jag hälsokostaffärerna har. Jag har smakat på en och den var faktiskt god. Skulle gärna vilja ha ett recept med nötter och annat i, är det någon som kan tipsa?

• Heloise
    Ninnnis skrev 2011-06-14 17:16:47 följande:

Soldemor, vi var ganska bra på att prata allihop, tycker jag

Flamman, jag lovar att meddela på ett eller annat sätt om Mini kommer när du är borta. När åker ni?

Nyponskalmjöl hittade jag på vår stora Ica Maxi, annars tror jag hälsokostaffärerna har. Jag har smakat på en och den var faktiskt god. Skulle gärna vilja ha ett recept med nötter och annat i, är det någon som kan tipsa?

www.recept.nu/1.153986/jacob_wismar/efterratter_godis/ris/powerbar

har inte provat men det lät gott!
    Ja nu ser du till att vila ordentligt Ninnis, högt blodtryck är inte bra.

Det blev inget hus, stallet var ljuvligt, marke likaså, men huset var så ytteputtefjuttigt, trångt och plottrigt. Där får man inte plats med mer än en unge och vi vill ju gärna ha fler Dessutom var det mkt att göra på huset.

Stallet däremot där kunde jag ha flyttat in med ett par pållar och dregglat på takbjälkarna
  • Fru E

Tack själva tjejer för trevlig fika men nästa gång får ni allt ta med er blommor härifrån

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård