• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Ninnis; du kan glömma konserten... Mini gör nämligen entré den 15/7 när jag återvänder till Moder Svea

Nu har jag varit och lyssnat på T och hon var så himla fin och sjöng så fint. Glömde lite text på ett ställe, men det var ingen fara. Min egen insats var ganska medioker... men med tanke på att vi inte repeterat och jag inte hann sjunga upp så gick det väl hyfsat ändå.

• Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-06-15 19:22:31 följande:
    Det kanske blir konserten som sätter igång det?
    Robbie kan nog ha den effekten, ja
  • Ninnnis

Hvidis, FY för foglossning som fortfarande spökar

Hoppas det går bra med svärmor!

Flamman, vad härligt att ni delar sångintresset, du och T

• Fru E

Ninnis-men om Mini kommer NU så kan jag och maken vara barnvakt bara att pumpa skämt åsido

Flamman-kram på dig tror att du sjöng jättebra!

Hvidis-klanka inte ner på din kropp som burit två barn *hytter med fingret* 9 månader upp och minst 9 månader ner!!

Blommis-skulle bara hålla dig lite på halster men se nedan

Ingenting är klart ännu men det verkar som om vi är på väg att adoptera en Buster kanske ödet som gjorde att en av hundarna fått namnet Buster så maken föll för honom inte vet jag. Buster är 1 år, kommer från Irland, blandras och bor förnärvarande i ett jourhem i Bromma med en familj med barn. Han är frisk, lättlärd, glad, skotträdd. lite blyg för främmande människor, trivs med barn och andra hundar.

Vi har än så länge bara skickat in en intresseanmälan av honom och pratat med hans "kontaktperson". Tydligen får man hembesök av en annan familj som "adopterat" för att prata lite allmänt kring adoptionen, känns trevligt och en bra sporre för oss att äntligen renovera klart . Får även lov att besöka hunden en gång innan vi hämtar hem den med, får se om vi "klickar".
    Har ingen riktig tidsaspekt på hur lång tid det tar, dvs hur länge vi ska ha ångest , men man ska vara redo att adoptera inom 3 veckor från det man lämnar intresseanmälan enligt hemsidan.
    Får se om vi vågar fullfölja detta eller modet tar slut.............

• passionsblomman

Whaaaaa! Men shit vad roligt EA! Klart ni vågar! Och lyckos Buster ifall han får flytta till er! Har du någon bild att lägga in i galleriet kanske?

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fru E

Blommis-ligger i mitt galleri nu MEN än är vi inte där.......

• Ninnnis

Fru E, det är så spännande!

För oss tog det typ två veckor från intresseanmälan till adoption. Vi skulle ändå till Sthlm på konsert, så på fredagen träffade vi vår vovve för första gången och på söndagen åkte han med oss hem

Jag hoppas SÅ att Buster får komma till er så att de två små irländarna kan få lära känna varandra

• Ninnnis
    Fru E skrev 2011-06-15 22:56:59 följande:
    Blommis-ligger i mitt galleri nu MEN än är vi inte där.......
    Fina Buster! Hjärta
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård