• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor

Vilken fin blild på Busterkillen!

*ser framför mig hur han lattjar med fiskarna i dammen*

• Ninnnis

Åh, musik framkallar verkligen nostalgi!

Jag tänkte göra två spellistor till förlossningen, en med låtar som får mig att slappna av till öppningsfasen och en med låtar som ger energi till krystfasen.  

• Fru E

Soldemor-hehe får verkligen hoppas att han INTE tycker om att bada i dammen då har vi snart inga näckrosor eller fiskar kvar

Flamman-hur går det för din make att leta lägenhet? Har du satt ett datum när han måste vara ute så att du inte går och mår dåligt för det med

• Norrskensflamman

Fru E: Jag ville 1/8 men han tycker 1/9.

Det är med blandade känslor. Tillika vill jag ha ut honom och börja leva mitt liv. Men samtidigt vill jag ha kvar honom... Vanans makt antar jag. Usch det kommer blir fruktansvärt svårt o tungt den dan han drar för gott. Men det finns inget annat alternativ som läget är nu. Det är en tragedi, en stor sorg för mig o flickorna.

• Fru E

Flamman-kan förstå att det är tungt när maken och jag separerade 2004/2005 (bröt förlovning och flyttade isär i 8 månader) blev jag helt knäckt. Men nu så här i efterhand var det det bästa beslut som jag/vi tog. Men det är alltid enklare utan barn . Hur tar flickorna det?
    Stå bara på dig så han inte suger ur det sista ur dig under sommaren

• Ninnnis

Flamman, stora varma kramar till dig. Klart det är jobbigt och tragiskt för er allihop. Men du klarar det! *kramar om*

• Ninnnis
    Fru E skrev 2011-06-16 13:23:37 följande:
    Flamman-kan förstå att det är tungt när maken och jag separerade 2004/2005 (bröt förlovning och flyttade isär i 8 månader) blev jag helt knäckt. Men nu så här i efterhand var det det bästa beslut som jag/vi tog. Men det är alltid enklare utan barn
    Det måste ha varit skitjobbigt. Tur att ni hittade tillbaks till varandra igen
  • Ninnnis

Nu har jag varit hos BM igen, blodtrycket hade sjunkit och inga äggviteämnen i urinen. Hon bokade dock in ny kontroll på onsdag, de vill gärna ha koll på det när de har sett tendenser till högt blodtryck. Och jag fick klartecken att fortsätta promenera, men hon tyckte motionscykling var lite onödigt...

• Heloise

Vilken sötnos Ea!

Kram till dig Flamman, det måste vara så jobbigt för er allihop. Jag har inga erfarenheter av separationer själv, så jag kan inte komma med nå råd, men kramar, det finns det gott om

Härligt att bp var lägre Ninnis, och jag håller med BM, det är ganska onödigt att motionscykla när man har 2.5v kvar...  säger hon som alltid tycker att motionscykling är onödigt...

Okej ny gård och ny visning (nästa vecka), den här gånger har jag hittat ett ställe med ENORM boyta(195 m2) fint stall och bra läge. Däremot är det en hel del jobb på själva huset men å andra sidan, vi har itne råd med ett topprustat ställe som har fint stall och minst 1h mark, det ha ringen jag känner heller eftersom vi då rör oss runt 4-5milj nivån.

w4.objektdata.se/pregen/433/OBJ27454_1122317433/hemnet.htm

Blommis: vi ska köpa ett nytt babyskydd åt Elise( ett som man ligger i) då kan vi åka och hälsa på

• Heloise

Btw, jag kan helt klart rekommendera Beco gemini, herregud vad bra den är, Elise sitter skitbra i den och man bär hur skönt som helst, helt klart värd sin vikt i guld!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård