• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Leksi

Ooooh! Vad spännande Fru E!! Tyckte Buster var fantastiskt fin, hoppas det klickar när ni får träffa honom!

Jag förstår inte hur din man inte kan förstå hur det känns när alla runt omkring blir gravida? Det är ju hur orättvist som helst!!

BAMSEKRAM

• Heloise

Förkastade idén med powernapp och tänkte ta mig en tur med bebbe i becon, precis när vi var på väg ut så började det mullra Så nu släpar jag fram symaskinen istället. Tänkte sy en lekfilt till Elise av lite stuvbitar som jag har. Fru Sy, vanlig vadd eller bomullsvadd? Jag har båda hemma och lutar personligen åt bomullsvadden

• Leksi

Vad skönt att blodtrycket gått ner Ninnis! Ta det nu lugnt med städandet *tittar strängt*

Vi fick låna en Babybjörn när A var liten men han tyckte inte om den. Det kanske var lika bra med tanke på vad Hvidis och Heliose skrivit idag, men jag kan ångra lite idag att vi inte köpte en annan sele eller bärsjal eftersom han var en sådan bebis som ville bli buren och vara nära jämt. Och han vägde ju supermycket så det var absolut inte ergonomiskt för mig att kånka runt på honom timme ut och timme in.

I slutet av förra sommaren skaffade vi en sån här: http://www.jollyroom.se/produkter/aka-resa/bara/barstol/escape-ryggbarare-charcoal.html

Den var jättebra i vintras när det var mycket snö och det inte gick att promenera med vagn mer än inne i samhället där det var plogat och vi har använt den en del nu i sommar också. A älskar att sitta i den, har får ju sån bra utsikt!

• lanovia 08
    Fru E skrev 2011-06-17 12:10:38 följande:
    Ninnis-Carina ska ringa Busters nuvarande husse och sedan komma tillbaka till oss
    Spännande!
  • lanovia 08

Vi har en Ergobaby bärsele nu, helt kanon.

Har aldig tidigare hört att Babybjörnen inte är bra för barnen, stackars E som vi använt den till. Iof verkar hon inte ha några som helst problem så jag behöver nog itne få så mkt ångest...

• lanovia 08

Flamman förstår att du är stolt över T. Makens konstiga åsikter kan han behålla för sig själv eller köra upp någon annanstans.

• lanovia 08

Idag har jag berättat för chefen att om bebis. Hon blev jättglad och det lät inte alls som att det var detsamma som uppsägning. Så skönt att fått berätta det och släppa mycket utav min oro.

• Ninnnis
    Leksi skrev 2011-06-17 13:01:54 följande:
    I slutet av förra sommaren skaffade vi en sån här: www.jollyroom.se/produkter/aka-resa/bara/bars...

Den var jättebra i vintras när det var mycket snö och det inte gick att promenera med vagn mer än inne i samhället där det var plogat och vi har använt den en del nu i sommar också. A älskar att sitta i den, har får ju sån bra utsikt!
    Precis en sådan är det jag tänker mig att vi ska bära Mini i på våra skogspromenader

*noterar tacksamt alla tips*
  • Ninnnis
    lanovia 08 skrev 2011-06-17 13:50:36 följande:
    Idag har jag berättat för chefen att om bebis. Hon blev jättglad och det lät inte alls som att det var detsamma som uppsägning. Så skönt att fått berätta det och släppa mycket utav min oro.
    Vad skönt du du slipper tänka mer på det. Kram!
  • Ninnnis

Nu ska jag passa på att ta en paus (från pausen...) i städandet och gå en promenad med vovven medan det är uppehåll.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård