• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru Bygg

Ninnnis, spännande med BF inom kort! Skönt att du fick lite buffar tillbaka! Skulle du inte till BM en gång till för att kontrollera blodtrycket! Hoppas det håller sig lågt!

• lanovia 08

Nu är jag ensam hemma mågra timmar och tänkte använda tiden till egentid= leka med nya telefonen och läsa bok.

• lanovia 08

Ninnis hade inte ni bestämt namn på Mini? *nyfiken* Vad bra att han sparkade tillslut. Han låg väl och sov skönt medans du vaggade runt honom. Nu kommer jag inte ihåg vilka datum som gissats på men jag tror 5 juli. Eller är dette datum strängt upptaget.

• lanovia 08

Fru Bygg kul att höra av dig, saknar dig här. Skönt att det snart är semester och allt lugnar ner sig lite. Vi har UL på tisdag. Längtar så. Vi åker till stugan imorgon. Jag har tagit semester så skall vi stanna där 2 veclor. Skall bara tillbaka hait för UL, då lämnar vi E i stugan hos mormor o morfar och passar på att få en natt och dag för oss själva förmodligen blir det bio.

• lanovia 08

Villemoa hur var semester? Leksi så onödigt beteende av Ellos. Jag skulle def slicka tillbaka paketet.

• Ninnnis
    Fru Bygg skrev 2011-06-22 09:02:53 följande:
    Ninnnis, spännande med BF inom kort! Skönt att du fick lite buffar tillbaka! Skulle du inte till BM en gång till för att kontrollera blodtrycket! Hoppas det håller sig lågt!
    Vilken koll du har! Jag har varit hos BM idag, blodtrycket var högt igen. *suck* Ny kontroll på måndag i tillägg till min ordinarie tid på torsdag. Ingen äggvita i urinen, dock.
  • Ninnnis

Hvidis, skönt att svärmors besök gick bra och att du fick lite avlastning.Går det bra med E och lilla J?

Lanovia, spännande med RUL! Så mysigt att kombinera det med en kväll och natt på tu man hand. Jensens Böfhus kanske? Hoppas ni får en härlig midsommar i stugan.

Fru Bygg, var rädd om dig! Skönt att det börjar närma sig ledighet snart, det är du värd.

• Ninnnis

Jag har haft en usel morgon. Sovit dåligt, upp kl. 7 för att vinka av syster, svägerska och brorsdotter. Glömde att jag skulle ta urinprov med morgonurin. La mig en timme när de åkt, vaknade ännu tröttare. Fick tandkräm i ögat (slant med tandborsten), fick bråttom när jag kom på att hunden behövde rastas och kom precis i tid till BM. Kanske inte så konstigt att blodtrycket var högt... Hon kollade det igen efter att jag suttit en stund, men det ville inte sjunka.

BM tyckte magen hade sjunkit lite och pratade lite skämtsamt om att det kanske blir en midsommarbebis, men det känns avlägset. Nu ska jag lägga mig och sova lite till, har huvudvärk och är jättetrött. Så glad att jag är ledig och har resten av dagen obokad!

Lite kul förresten, jag hämtade bärsjalen idag hos säljaren som visade sig bo typ 3 km från oss. Hon var jättetrevlig och hade två pojkar på 1,5 år och 4 månader. Vi pratade en bra stund och bestämde oss för att ses och promenera när Mini har kommit ut. Inte riktigt vad jag hade förväntat mig när jag lade bud på sjalen.

Nä, nu ska jag gosa in mig med vovven och sova. God natt!

• Ninnnis
    lanovia 08 skrev 2011-06-22 10:43:48 följande:
    Ninnis hade inte ni bestämt namn på Mini? *nyfiken* Vad bra att han sparkade tillslut. Han låg väl och sov skönt medans du vaggade runt honom. Nu kommer jag inte ihåg vilka datum som gissats på men jag tror 5 juli. Eller är dette datum strängt upptaget.
    5 juli är nog ledigt

Vi har nog bestämt oss för namn. Vill inte skriva det här, men jag tror det har figurerat på min FB. Annars inboxar jag dig.
  • Hvidbrud

Ninnis: du får gärna onboxa nyfikna mig också! Detektiven i mig kunde bara hitta ett namn på fb och inte är det väl Zlatan? Eller?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård